×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
بازداشت دو تن از کارکنان پزشکی قانونی سیرجان به اتهام دریافت رشوه

دادستان شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: در پی وصول گزارشات مردمی و تشکیل چندین فقره پرونده با موضوع صدور گواهی های پزشکی قانونی خلاف واقعه، موضوع به صورت جدی در دستور کار دادستانی شهرستان سیرجان قرار گرفت، پس از مدتها کار اطلاعاتی دقیق و بررسی های همه جانبه، جمع آوری مستندات و دلایل در دستور کار قرار گرفت تا سرانجام با همکاری تعدادی از قربانیان و هماهنگی قضایی، دو تن از کارکنان پزشکی قانونی شهرستان در حین دریافت رشوه توسط ضابطین حفاظت اطلاعات قوه قضائیه دستگیر و بازداشت شدند.

محسن نیک ورز اذعان کرد: سوء استفاده از ضعف اطلاعات حقوقی شهروندان و اخذ وجوه از ایشان جهت انجام وظایف قانونی و نیز تبانی جهت صدور گواهی های پزشکی قانونی خلاف خصوصاً در پرونده های تصادفات از جمله موارد اتهامی پرونده می باشد.

وی بیان کرد: هر دو متهم در حال حاضر با قرار قانونی بازداشت و دستورات لازم جهت تکمیل تحقیقات صادر شده است برخورد جدی با فساد، خصوصاً فساد اداری در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار دارد.

دادستان شهرستان سیرجان گفت: کلیه مراجع قضایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص هستند.

محسن نیک ورز گفت :مجازات بزه دریافت رشوه علاوه بر ضبط مال مورد ارتشا و انفصال از خدمات دولتی، پنج تا ده سال حبس، جزای نقدی معادل وجه یا مال ماخوذه و تا ۷۴ ضربه شلاق می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.