×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حرکت بسیج در راستای تحقق فرامین ولی امرمسلمین است

به گزارش “سیرجان خبر” فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان امروز چهارشنبه در نشست خبری هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مولود انقلاب است، بسیج همراه انقلاب است، بسیج یک نهاد صرفا نظامی و امنیتی نیست بلکه بسیج یک نهاد مردمی است که در هر عرصه‌ای که کشور و انقلاب اسلامی نیاز داشته باشد در آن عرصه حضور پررنگ و اثر گزاری راخواهد داشت.

سرهنگ علی دستوری با اشاره به ۵ ویژگی ارزشی بسیج و بسیجیان گفت: از ویژگی های مهم بسیج اخلاص است و هرکس در بسیج خدمت می کند و هر مسئولیتی داشته باشد بی مزد و منت و صرفا برای رضای خدای متعال کار خود را انجام می دهد، بسیج ولایی است و در خط ولایت حرکت می کند و حرکت بسیج در راستای تحقق فرامین ولی امرمسلمین است، بسیج مردمی و همگانی است یعنی بسیج برخواسته از متن ملت است و همه اقشار در آن حضور نقش آفرینی دارند.

وی با بیان اینکه بسیج چند بعدی است اذعان کرد: بسیج و ماموریت های آن به یک بعد خاص منتهی نشده است این نهاد انقلابی یک ارگان نظامی نیست، یکی از ماموریت های آن امنیتی و نظامی است، در عرصه های فرهنگی بسیج فرهنگی است و افسران جنگ نرم را پرورش و آموزش داده است بسیج در بروز حوادث غیره مترقبه یک امداد رسان مردمی است و در راستای محرومیت زدایی لباس بسیج سازندگی و خدمت رسانی به تن دارد.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بسیج شهرستان سیرجان همگام با سراسر کشور وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا و خدمت گزاری به شهروندان و کمک به بیماران شده است و تا پایان ویروس منحوس کرونا در کنار مردم خواهد ماند.

سرهنگ دستوری به راه اندازی قرارگاه مردمی امام حسن مجتبی(ع) سیرجان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: این قرارگاه با محوریت امام جمعه محترم و نقش آفرینی مردم و مسئولان شهرستان از نیمه شعبان در سیرجان با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از محرومین و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا شروع به کار کرده است و طی ۲ مرحله عملیاتی نسبت به تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی، ۳۰۰هزار پرس غذای گرم، ۲۵ هزار بسته بهداشتی، قربانی ۵۰۳راس دام به نیابت از حاج قاسم سلیمانی و توزیع گوشت گرم، توزیع ۸۰۰ بسته لوازم التحریربه دانش آموزان نیازمند و اهدا۶۰ کمک جهیزیه برای زوج های نیازمند، اقدام نموده است.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) وارد مرحله سوم از اقدامات عملیاتی شده است گفت: در این مرحله، کمک‌های مومنانه تنها توزیع بسته معیشتی نیست بلکه تامین جهیزیه ویژه زوج های نیازمند و ترویج فرهنگ ازدواج آسان،ساخت و تکمیل مسکن محرومین، ارائه خدمات تحصیلی و تقویت درسی دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره و… را شامل می‌شود.

سرهنگ دستوری اظهار کرد: قرارگاه مردمی امام رضا(ع) سیرجان در قالب جهادگران سلامت سیرجان با محوریت بسیج و همکاری اقشارمردم و استفاده از همه ظرفیت ها ازجمله هیئت های مذهبی به منظور فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا و نیز کمک به کادر درمان بیمارستان‌های درگیر کروناسیرجان در زمینه های خدماتی، پرستاری و درمانی راه اندازی شده است.

وی گفت: از اقدامات قرارگاه امام رضا (ع) ایجاد نقاهتگاه در سیرجان به منظور میزبانی از بیماران کرونایی در دوره نقاهت و تکمیل درمان با هدف کاهش بار درمانی بیمارستان‌ها می باشد که در فاز اول با ۳۰ تخت در حال راه اندازی و تجهیز است که در این قرارگاه از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و سایر اقشار نیز استفاده می شود.

سرهنگ دستوری بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ادره صمت بسته ایم که بر اساس آن کمبود نیروی اداره صمت شهرستان برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها و مقابله با گرانفروشی و احتکار را تامین می‌کنیم و در حال حاضر ۱۰۰نفر ازبسیجیان در این عرصه در کنار بازرسان اداره صمت خدمت می کنند.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه بسیج در عرصه امنیت گشت های محله محور رضویون را با همکاری نیروی انتظامی به منظور ارتقاء سطح امنیت شهرستان در دستور کار دارد گفت: با تفاهم نامه ای که بین نیروی انتظامی شهرستان و دادسرای عمومی انقلاب اسلامی و بسیج سپاه شهرستان امضاء شده است نسبت به تقویت این گشت ها تدابیری اتخاذ گردیده است.

وی اذعان کرد: بسیج در عرصه خدمت رسانی ضمن تشکیل گروه های جهادی جغرافیامحور و گروه های خدمت رسان محله محور در موضوعات اصلی بهداشت و درمان، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی (اشتغال وکار آفرینی) در سطح شهرستان مشغول فعالیت است.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان سیرجان اظهار کرد: بسیج در عرصه فرهنگی اقدامات شایسته ای در خصوص ترویج گفتمان ولایت، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، ترویج مکتب حاج قاسم و ترویج سبک زندگی اسلامی را انجام می دهد.

فرمانده بسیج سپاه شهرستان سیرجان اظهار کرد: برنامه های هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۶ آذر ماه با شعار محوری “بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین” برگزار خواهد شد.


سرهنگ دستوری با اشاره به اینکه ۵۲برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج در شهرستان برگزار می شود گفت: دیدار ائمه جمعه سراسر شهرستان، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، تقدیر از کادر درمان شهرستان ، افتتاح نقاهتگاه، اجرای طرح جهادگران سلامت(اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم شهرستان)، اهدا خون، برپایی ایستگاه سلامت، افتتاح پروژه های عمرانی،برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در بستر فضای مجازی، تجدید میثاق بسیجیان با ولایت در روز پنجم آذرماه با شعارمن یک قاسم سلیمانی برای رهبرم هستم با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، تجلیل ازبسیجیان نمونه شهرستان و تمرین تاکتیکی گردان های امام علی(ع) و کوثر از اعم برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمامی مراسمات هفته بسیج با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان انجام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.