×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
حضور حداکثری مردم در انتخابات بالا برنده قدرت چانه زنی کشور در صحنه های بین المللی/ عملکرد اتوکشیده ها پاسخگوی اداره کشور نیست

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در گفتگو با “سیرجان خبر” اظهار کرد: مردم ما طی ۴۲سال گذشته بیش از ۴۰ بار در آزمون انتخابات کشور شرکت کرده و همیشه نمره عالی کسب کرده اند چگونه ممکن است بعد از ۴۰ بار موفقیت و کسب نمره عالی این بار انتظار شکست دادشته باشیم.

وی افزود: انتخابات کشور ما همیشه با شکوه برگزار شده و چون این پشتوانه عظیمی برای نظام محسوب می‌شود، دشمن همواره در تلاش بوده تا مشارکت کم باشد اما مردم به خوبی به ترفندهای دشمن واقف هستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: در این دوره هم علی رغم فشارهایی که بر مردم وارد شده و مردم هم به خوبی در جریان هستند که این فشارها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سوی دشمن به آنها تحمیل می‌شود مانند سایر عرصه ها برای دفاع از نظام خود با حضور پرشور وارد خواهند شد.

حسن پور ابراز کرد: مردم انتخابات  را یک فریضه می دانند به همین جهت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری احساسشان این است که در حال رقم زدن سرنوشت خود هستند و سرنوشت مهم یک مسئول برجسته کشور را رقم خواهند زد؛ از همین رو نیز به صورت جدی در انتخابات‌ حاضر می شوند.

مشارکت حداکثری پشتوانه و سرمایه کشور است

وی یادآور شد: رای و مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات پشتوانه و سرمایه کشور است، علاوه بر اینکه در همه زمینه ها راه گشا است، به طور خاص این موضوع بر روابط خارجی با سایر کشورها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند قدرت چانه‌زنی کشور در صحنه بین المللی را بالا برده و با قدرتی ناشی از مشارکت حداکثری مردم در جهت منافع و استقلال کشور با دنیا تعامل کند به عبارتی حضور حداکثری مردم در انتخابات تضمین اقتدار نظام است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس به ضرورت توجه به انتخاب رئیس جمهور اصلح  اشاره و اظهار کرد: ویژگی ها و شاخص های یک رئیس جمهور کارآمد را مقام معظم رهبری در نطق نوروزی خویش بیان کردند که باید به این شاخص های مهم توجه ویژه داشت.

حسن پور متذکر شد: رئیس جمهور باید دارای مدیریت کارآمد، با کفایت و با ایمان باشد، فرد بی ایمان کشور منافع کشور را می‌فروشد، باید عدالت خواه و ضد فساد باشد چرا که این یکی از مهم ترین خصوصیاتی است که باید در رئیس جمهور وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی که رئیس جمهور می شود باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد، با عملکرد اتوکشیده ها نمی‌شود برای یک کشوری با این همه مسائل اساسی کار کرد.

یک رئیس جمهور انقلابی باید به حضور جوانان به عنوان حرکت عمومی کشور معتقد باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: از شاخص های مهم رئیس جمهوری این است که  به توانمندی‌های داخلی معتقد باشد و جوان ها را به عنوان حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند.

حسن پور مطرح کرد: علاوه بر آن یک رئیس جمهور باید مردمی و امیدوار باشد، آدم مایوس، بدبین و با نگاه تلخ به آینده نباشد، همواره به همه اقشار و احاد ملت احترام بگذارد و از تمامی ظرفیت های کشور در پیش برد امور استفاده کند.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری افزود: بانوان بیش از نیمی ازجمعیت کشور را تشکیل می دهند، رئیس جمهور باید راه مشارکت در امور اجرایی را برای همه اقشار به ویژه جوانان و بانوان فراهم  کرده، از همه قومیت ها و گرایش ها در امورات اجرایی کشور بهره گیرد و از استبداد و خود رایی دوری گزیند.

رئیس مجمع نمایندگان استان از درخواست بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای حمایت از یک کاندیدای خاص خبر داد و گفت: این اقدام نمایندگان مجلس از لحاظ قانونی منعی  ندارد و با توجه به شرایط کنونی کشور نمایندگان بیشتر در جریان امور به واسطه شغل  نمایندگی هستند.

حسن پور بیان کرد: نمایندگان با اشراف بر توانایی هایی شخص مورد نظر، برای حضور در صحنه انتخابات به او پیشنهاد دادند، در واقع نقش موثر پست ریاست جمهوری به دلیل دغدغه حل مشکلات مردم برای نمایندگان مهم است.

ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس در خدمت صنعت و کشاورزی استان

وی در خصوص بحران آب در استان کرمان عنوان کرد: استان پهناور کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی استانی مستعد بارنگی نیست، متاسفانه مشکل آب در این استان عمیق و ریشه ای تاریخی دارد که البته خشک سالی های اخیر این مشکل را بحرانی کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر تصریح کرد: چند طرح انتقال آب جهت بهره برداری در صنعت، کشاورزی و آب شرب در دست بررسی و اقدام است، که طرح انتقال آب خلیج فارس به عنوان یک ابر پروژه در سال گذشته به بهربرداری رسید و هم اکنون در شهرستان سیرجان و رفسنجان در حال بهره برداری است.

حسن پور در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه پروژه انتقال آب قرار است که آب  به شهرکرمان هم برسد و علاوه بر آن مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۰ در تبصره شش اعتبارات خوبی جهت تامین آب استان های جنوبی و روستاهای این منطقه مصوب کرد که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ در این زمینه شاهد انجام خدمات خوبی باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.