×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
درآمد موقوفات کرمانیان در سیرجان صرف کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌شود

به گزارش“سیرجان خبر” فدایی استاندار کرمان در حاشیه این بازدید گفت : مجموعه باغات و مزارع کفریز به وسعت ۱۲۰ هکتار درمنطقه بخش گلستان سیرجان توسط واقف محمد حسین کرمانیان در سال ۱۳۴۰ وقف و صرف نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست می شوند که معروف به موقوفه کرمانیان است.

او افزود : در سال ۱۳۶۰ با دستور استاندار وقت این مزارع به چند حلقه چاه آب تجهیز شدند و ۱۲۰ هکتار پسته کاری و ۱۰ هکتار علوفه در این موقوفات انجام شد .

استاندار کرمان گفت : در ۱۰ سال گذشته ۴۰۰ نفر کودک بی سرپرست ، یتیم یا بد سرپرست از همین موقوفات اداره شدند و امروز هم تصمیم گرفتیم در شهرستان سیرجان نیز از محل اعتبارات این موقوفه در سیرجان محلی برای نگهداری کودکان فوق الذکر ایجاد شود.

استاندار کرمان در پایان این بازدید خبر از افتتاح ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح های صنعتی و معدنی در سیرجان ، شهربابک و رفسنجان در سال جاری خبرداد و گفت : در شهرستان سیرجان نیز طرح های مهم صنعتی و معدنی مهم دیگری عملیات اجرایی شان آغاز می شود.

او به مدیران بخش صنایع معدنی و صنعتی در استان هم توصیه کرد در سال جهش تولید فرصت خوبی برای پیشرفت و تسعه بیشتر است و باید گام های بلندی در توسعه صنعت و معدن استان برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.