×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
عید قربان نماد بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوند است

نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمانان است که در آن انسان های وارسته و با ایمان برای حفظ کرامت انسانی و دستیابی به مقام والای انسانیت، اسماعیل وجود خود را قربانی می کنند تا بتوانند با نزدیکی بیشتر به خداوند باریتعالی و حرکت در مسیر عبودیت و بندگی و اثبات آن در پیشگاه خدای بزرگ، جشن رهایی بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضایی بیان کرد: حضرت ابراهیم که در شرایط گوناگون رویکرد توحیدی خود را نشان داده و در موقعیت های مختلف از سخت ترین آزمون ها سربلند بیرون آمده بود، در دشوارترین تجربه ممکن بر سر دوراهی انتخاب اراده پروردگار یا میل خود قرار می گیرد.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سیرجان گفت: بیش از آن که جزییات و حتی مصداق قربانی شدن فرزند نوجوان یعنی حضرت اسماعیل مهم باشد، درس بزرگ تسلیم در برابر اراده حق اهمیت دارد. زندگی یکایک ما در دنیا، با اختلاف ها و تفاوت های طبیعی آکنده از موقعیت های حساس برای تصمیم گیری های ریز و درشت میان خوب و خوبتر، یا بد و بدتر است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضایی اظهار کرد : درس معنویت، تقرب به پروردگار، درس امامت و ولایت و درس اطاعت و بندگی نمونه‌ای از درس‌های عید سعید قربان است.

وی گفت: انسان عاقل دنیای گذرا و فانی را برای آخرت باقی و ابدی هزینه می کند، از پول و ثروت برای آبروی خود می گذرد، از لذتی کوتاه برای سلامت درازمدت جسم خود چشم پوشی می کند و سلامت جسمی را در مقابل سلامت روحی و روانی و معنوی خود ناچیز می شمارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضایی بیان کرد: این عید بزرگ بر تمامی انسان های شایسته ای که همواره در برابر فرمان الهی خضوع و خشوع دارند و رضایت خداوند را در خدمت و خدمت رسانی به خلق جست و جو می کنند، مبارک و فرخنده باد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.