×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
رقابت ۳۱۱۲داوطلب در ماراتن کنکور سیرجان

به گزارش سیرجان خبر؛ برگزاری کنکور سراسری، مهم ترین رویداد تحصیلی در هر سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه و یا دانش آموزان سال آخر می باشد. 

کنکور امسال نسبت به سال های گذشته همراه با تغییراتی می باشد. که برگزاری کنکور در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ از جمله این تغییرات حساب می شود.یعنی هر دانش آموز برای شرکت در کنکور، سالی یک بار می توانست شانس خود را جهت دریافت نمره مناسب و پذیرش در دانشگاه مورد نظر امتحان کند؛ ولی امروزه شرایط تغییر یافته و کنکور سراسری در هر سال، در دو مرحله برگزار خواهد شد که شامل دی ماه و تیر ماه می شوند.

کنکور دی ماه برای همه گروه های آزمایشی چون علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان برگزار شده و برای گروه آزمایشی خاصی هم نمی باشد؛ به همین دلیل همه داوطلبان قادراند خود را برای کنکور دی ۱۴۰۱، با مطالعه منابع تعیین شده آماده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان در گفتگو با خبرنگار سیرجان خبر؛ گفت: کنکور ۱۴۰۱ در شهرستان سیرجان با حضور ۳۱۱۲شرکت‌کننده فردا صبح بارقابت داوطلبان گروه های علوم تجربی و زبان خارجی در دانشگاه صنعتی سیرجان آغاز می شود.

سید رحیم رضوی در خصوص تعداد شرکت کننده داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ گفت: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱۹۴نفر خانم و ۳۳۴ نفر آقا جمعا ۱۵۲۸نفر در صبح پنج‌شنبه ۲۹دی ماه و داوطلب و زبان های خارجی ۱۴۱نفر خانم و ۳۹ نفر آقا جمعا ۱۸۰ نفر داوطلب عصر پنج‌شنبه ۲۹دی ماه برگزار می‌شود.

رضوی بیان کرد: کنکور گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی با ۲۰۲نفر خانم و ۴۶۶ نفر آقا جمعا ۶۶۸نفر داوطلب و علوم انسانی ۵۰۴ نفر خانم و۷۹نفر آقا جمعا ۵۸۳ نفر داوطلب در صبح جمعه ۳۰دیماه برگزار می شود.

گفتنی است عصر جمعه گروه هنر با ۱۳۳نفر و۲۰نفر جمعا۱۵۳نفر برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.