×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
سهل‌انگاری؛ عامل اصلی آتش‌سوزی مراتع

به گزارش “سیرجان خبر” هرساله شاهد وقوع آتش‌ سوزی در مراتع شهرستان سیرجان هستیم و بر اساس گزارش‌ های اعلام‌شده از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان، دلیل اصلی این آتش‌ سوزی‌ها بی‌تفاوتی مردم و شهروندان در خصوص روشن کردن آتش و همچنین رها کردن انواع ظروف شیشه‌ای در مراتع و کوه‌هاست.

مهران میرشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان با هشدار نسبت به افزایش دمای هوا و خطر آتش سوزی مراتع، شهروندان را به رعایت موارد ایمنی به هنگام حضور در مراتع و تفرجگاه‌ها توصیه کرد.

وی با توجه به افزایش دما و قرار گرفتن در آستانه فصل گرم و تابستان گفت: کاهش بارش‌ها و نزولات آسمانی موجب خشکی مراتع شده و از این‌رو خطر آتش‌سوزی در مراتع بسیار بالاست.

میرشاهی اظهار کرد: بیشترین عامل بروز آتش‌سوزی در منابع طبیعی، عامل انسانی و بی‌احتیاطی مردم است و با توجه به این مهم باید همگان هنگام حضور در مراتع و جنگل‌ها از بی‌احتیاطی خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: تاکنون ۶ فقره آتش‌ سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان روی‌ داده که طی آن ۲۰۰ هکتار در آتش سوخته است.

میرشاهی در خصوص اقدامات فرهنگی برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع شهرستان انجام شده است گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور تمامی شهرداران برگزار شد در این جلسه مصوب گردید بیلبورد های در خروجی شهرها نصب شود تا گردشگران با دیدن این بنر های آموزشی حساسیت بیشتری برای حفظ منابع طبیعی و محیط‌ زیست انجام دهند.

وی گفت: با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد علاقه‌مند به حوزه محیط‌ زیست، دهیاران و اعضای شورای اسلامی در روستاها دوره های آموزشی برای چوپانان برگزار کرده ایم تا با برگزاری این دوره های آموزشی آگاه سازی بیشتری صورت گیرد.

میرشاهی با اشاره به اینکه عمده آتش سوزی ها در روز های تعطیل اتفاق افتاده است گفت: از شهروندان خواست به هنگام حضور در مراتع و تفرجگاه‌ها از ایجاد آتش خودداری و در صورت مشاهده آتش در اطفاء حریق کمک کنند و یا مراجع ذیر صلاح و با دستگاه‌های مرتبط هماهنگ و در جریان قرار دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل شود و با رعایت نکات ایمنی خود در امر اطفا حریق مشارکت داشته باشند و تا رسیدن نیروهای اطفا حریق از گسترش آتش جلوگیری کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.