×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
هر کس در آمریکا رئیس جمهور بشود، تاثیری بر سیاست‌های ما ندارد/ ۱۳ آبان مظهر استکبارستیزی ملت ایران بود/ دستگاه‌های امنیتی باید مراقب نفوذ باشند

به گزارش “سیرجان خبر” سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

– عید بزرگی است این میلاد شریف، زمینه بعثت نبوی را فراهم آورد که این بعثت بزرگترین حادثه تاریخی برای بشریت است و امیدواریم این عید بر مردم عزیز و ملت‌های مسلمان و امت اسلامی مبارک باشد و برای جامعه بشری هم مایه برکات زیادی باشد.

– امروز سه مناسبت در کنار هم قرار دارد؛ میلاد پیامبر گرامی اسلام و فرزند گرامی‌شان حضرت صادق(ع)، یک مناسبت آغاز هفته وحدت است و یک مناسبت هم ۱۳ آبان است.

– در قرآن آیات مختلفی درباره پیامبر اعظم(ص) وجود دارد؛ بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است و نابرابری و جنگ و ماده گرایی افراطی وجود دارد. استفاده از علم و فناوری برای سرکوب ملت‌ها وجود دارد، البته اینها در طول تاریخ وجود داشته منتهی امروز از ابزار علم و فناوری برای اعمال قدرت طاغوتی استفاده می‌شود.

– فرعون در زمان خود در محدوده مصر هر کاری که می‌خواست می‌کرد، اما امروز آمریکا که مانند فرعون زمان مصر است، فقط به آمریکا اکتفا نمی کند، بلکه به کشورهای دیگر می رود و جنگ افروزی می کند و پایگاه ایجاد می کند و … کاری که امروز طواغیت انجام می‌دهند، متفاوت از آن چیزی است که طواغیت گذشته انجام می‌دادند.

– پیامبر مثل یک پدر مهربان به دنبال این است که بشر خوشبخت شود و به سرانجامی که به نفع اوست برسد.

– امروز دشمن اسلام و دشمن اصلی، همین استکبار و صهیونیزم است که با اسلام با همه وجودشان مقابله و معارضه می‌کنند که آخرین نمایش این معارضه هم همین موضوعی است که هفته قبل در پاریس اتفاق افتاد که یک کاریکاتوری را یک کاریکاتوریستی یک غلطی کرده و دشنامی را به پیامبر داده؛ این فقط انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت سر این حادثه دست هایی وجود دارد که دلیلش این است که در دفاع از این کار معمولی، یک رئیس جمهور و یک دولت می ایستد و از او حمایت می کند.

– مسئله سیاست دولتی است که از این کار غلط حمایت می کند و مقام سیاسی صریحا پشتیبانی خود را اعلام می‌کند.

– خشم و اعتراض امت اسلامی نسبت به این حادثه نشانه زنده بودن دنیای اسلام است. البته برخی حکام حقارت خود را نشان دادند، اما اغلب از هویت اسلامی خود دفاع کردند. یک عبرتی در این ماجرا وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. اینجا دولت فرانسه ربط می‌دهد ماجرا را به حقوق بشر و آزادی بیان و … این همان سیاستی است که خشن ترین تروریست های دنیا را در خود جای داده؛ یعنی تروریست هایی که در کشور ما رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و نخست وزیر و آحاد متعددی از مسئولین و ۱۷ هزار نفر از مردم کوچه و بازار را به شهادت رساندند.

– همین دولت به گرگ خونخواری مثل صدام در دوره جنگ تحمیلی بیشترین کمک را کرد؛ دفاع از وحشیگری فرهنگی و عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکه حمایت از منافقین و حمایت از صدام است.

– تمدن غرب واقعا یک تمدن وحشی است که به مردم خود هم رحم نمی‌کند و شما امروز بعد از چند قرن وضع خجلت آور اخلاقی و عدالت و … را مشاهده می کنید.

– امروز بیش از همیشه اهمیت این ابتکار امام راحل در نام گذاری هفته وحدت مشخص شده است؛ حوادثی که امروز اتفاق افتاده و اختلافات گوناگونی که میان کشورهای اسلامی به وجود آمده، مشخص می کند که چقدر اتحاد دنیای اسلام مهم است و عنصر ذی قیمتی است که اگر بود، بسیاری از این اتفاقات حادث نمی شد.

– دشمنان مسئله فلسطین را با حرکت خائنانه عادی سازی روابط، کمرنگ کردند و باعث تاراج حقوق ملت فلسطین شدند؛ البته مسئله فلسطین پایان پذیر نیست، فلسطین، فلسطین خواهد شد و رژیم جعلی صهیونیستی نابود خواهد شد.

– متاسفانه اهمیت این ابتکار یعنی اتحاد فرق اسلامی در جهتگیری ها درک نشد، اما دشمن درک کرد که چقدر این موضوع می تواند نفوذش در امت اسلامی را کم کرد. دشمن برنامه های عملیاتی را در مقابله با پیام وحدت امام بزرگوار پیاده کرد، از جمله مراکزی برای تولید تفکرات ضد تقریب مذاهب اسلامی.

– در مورد آمریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و این سیاست با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند؛ این که چه کسی رئیس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی گذارد و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیری ندارد.

– باید قوی شویم. این را من بارها عرض کرده ام به ملت عزیز و به مسئولان نیز در جلسات مختلف مکرر عرض کرده ام که باید کشور و ملت قوی شود. در این صورت دشمن مایوس خواهد شد. مردم نیز انصافا خوب ایستادگی کرده اند و مشکلات را تحمل کرده اند. 

– در ۳ زمینه مسئولین باید تحرک بیشتری داشته باشند. اقتصاد، امنیت و فرهنگ. در زمینه اقتصاد نگاه صحیح و اصولی این است که به بیرون نگاه نداشته باشیم. نه به این منظور که با خارج ارتباط را قطع کنیم. خیر، ارتباط باید باشد اما باید بدانیم علاج در داخل کشور است که یک رقم آن تولید است. باید یک تلاش برنامه ریزی شده در زمینه اقتصاد انجام بگیرد. این گرانی های اخیر توجیه ندارد و قابل علاج است و باید حل شود.

– جنگی که بین دو همسایه ما برقرار است حادثه تلخی است. بایستی هر چه زودتر تمام بشود. سرزمین‌های آذربایجان همه باید آزاد شود. امنیت ارامنه باید محفوظ باشد. به مرزهای بین المللی نباید تجاوز شود و تروریستها هم به مرزهای ما نزدیک نشود. اگر اینها نزدیک شود قطعا برخورد خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.