×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
آغاز طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان کرمان

به گزارش “سیرجان خبر” فرمانده انتظامی استان کرمان در این مراسم با تشریح اهداف این طرح گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه جاری تا ۲۰اسفند امسال به مدت ۳ ماه ادامه خواهد داشت و از آن به بعد وارد طرح نوروزی خواهیم شد.

سردار عبدالرضا ناظری اذعان کرد: با حضور پلیس راهور در محورهای مواصلاتی استان قصد داریم سفر ایمن برای هم‌استانی های عزیز فراهم سازیم.

وی اظهار کرد: مجموعه هلال احمر در این رزمایش نقش موثری را ایفا می کند و در شرایط خاص کمک رسانه مردم در جاده های استان خواهد بود و تلاش ما بر این است که با حضور موثر پرسنل پلیس راهور، هلال احمر و راهداری در مناطق حادثه خیز از بروز حوادث جلوگیری کنیم.

سردار ناظری با بیان اینکه بر اساس این طرح ماموران پلیس راه، راهداری و امدادی با استقرار در جاده‌های استان کرمان به حادثه دیدگان و در راه ماندگان خدمت رسانی می‌کنند، افزود: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تلفات جانی ۲۱ درصد کاهش یافت اما این آمار راضی کننده نیست و باید تلفات را به حداقل برسانیم.

سردار ناظری با اشاره به استفاده از تجهیزات مدرن در این طرح ادامه داد: در این رزمایش طرح ترافیکی علاوه بر بروز رسانی تمامی تجهیزات و امکانات، از پهپادها نیز برای کنترل محورها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شاهد کاهش تلفات و روند امدادرسانی بهتر به مردم باشیم.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان ابراز کرد: طرح زمستانه هلال‌احمر از ۲۰ آبان شروع شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: بیش از ۴۵۰ نفر نیروی امدادگر با ۱۰۰ دستگاه خودرو و آمبولانیس و خودروهای امداد و نجات در ۲۵ پایگاه ثابت و سیار زمستانه در محورها مستقر هستند و ما در این ماموریت اهدافی را دنبال می‌کنیم تا  کمک‌ها و عملیاتی کردن وظایف به موقع باشد و تیم‌های عملیاتی هم سرعت کار را داشته باشند.

فلاح خاطرنشان کرد: ناظران و آمران سلامت همه‌جا حضور دارند و هر موردی را شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۱۲ اطلاع دهند و در این طرح هلال‌احمر استان کرمان آمادگی لازم را دارد.

در ادامه این مراسم سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ضمن قدردانی از برگزاری این رزمایش گفت: هدف اصلی رزمایش زمستانی ارتقای سطح آمادگی نیروهای عملیاتی و خدمات رسان در فصل سرما است و با توجه به استفاده از امکانات و تجهیزات جدید، امید است شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای نسبت به سال گذشته باشیم.

وی با اشاره به رسیدگی و بررسی برخی مشکلات و نواقص محورهای مواصلاتی سیرجان در ستاد مدیریت بحران، درصدد رفع مشکلات برآمده اما متاسفانه برخی محورها از جمله محور سیرجان – بافت هنوز مشکلاتی دارد که باید با حمایت مدیران استان برطرف شود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان افزود: یکی دیگر از مشکلات محورهای مواصلاتی مسیر کوهستانی چهارگنبد از سمت بلورد و از سمت کرمان است و با توجه به سکونت خانوارهایی در این منطقه و همچنین وجود معدن تخت گنبد با ۱۷۰۰ نفر پرسنل که در فصل زمستان با مشکلاتی روبرو هستند باید کمک کنیم در فصل زمستان مشکل نداشته باشند .

سهراب بهاالدینی با اشاره به اینکه برخی روسای ادارات شهرستان در این حوزه اختیار کافی ندارند که لازم است مدیران استان اختیارات بیشتری به مدیران شهرستانی تفویض کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.