×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با هدف شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا

به گزارش “سیرجان خبر” با توجه به افزایش شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور،و شهرستان سیرجان اطلاع‌‌رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات و مداخله به‌‌هنگام می‌‌تواند باعث نجات جان بسیاری از هموطنان از ابتلا به این بیماری شود.

در همین راستا، یکی از بهترین و مؤثرترین اقداماتی که می‌‌توان انجام داد، جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌‌گیری از کمک‌‌ نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

فرمانده سپاه شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما اذعان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در یازدهم آبان‌‌‌ماه سال جاری، تفاهم‌‌نامه‌‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد.

وی گفت: طی جلساتی که با مسئولان شهرستان برگزار کرده ایم قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با محوریت فرمانداری و حضور همه دستگاه ها با ایجاد کارگروه‌های اجرایی و تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تشکیل گردیده است و در سطح شهرستان آغاز به کار کردند که تا به الان مراحل اجرایی این طرح پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به‌صورت خانه به خانه در حال انجام است گفت: هدف اصلی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در سیرجان کنترل بیماری کوید ۱۹و کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر است.

سرهنگ علی دستوری اذعان کرد: ۷۵ پایگاه مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده اند و ۷۵ محله را در شهرستان سیرجان با همکاری و هماهنگی پایگاه های بهداشت در طرح خانه به خانه تحت پوشش قرار داده اند.

فرمانده سپاه شهرستان سیرجان بیان کرد: ارائه مراقبت‌‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله اقداماتی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان ما در این طرح در قالب تیم های حمایتی در موضوعات فرهنگی، بهداشتی، درمانی و معیشتی فعالیت دارند و تیم‌های نظارتی ما در مکان‌های پرتردد، بازار و معابر ورود پیدا کردندو رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی مورد نظارت و کنترل این تیم ها قرار می گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.