×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

IMAGE634354684044218750کاسه های داغ تر از آشی که در چند وقت اخیر شاه کلید حل مشکلات کشور را رابطه با آمریکا معرفی کرده و مهم ترین برگ برنده خود را مذاکره میدانستند این روزها سکوتی معنادار را تجربه میکنند.

اگر قرار بود رابطه با غرب و سرتعظیم فرود آوردن در برابر سران زر و زور عالم ،مایه عزت و آرامش کشوری باشد بی شک اکنون مردم ترکیه باید در اوج آسایش و خوشبختی روزگار می گذراندند؛ چرا که اصولا حفظ منافع کشورهای غربی،مهم ترین خط قرمز دولت ترکیه در سیاست های داخلی و خارجی به شمار رفته و این کشور را به مستعمره نانوشته آمریکا تبدیل کرده بود.

صد شکر که دل بستگان به رابطه با آمریکا حال و روز فعلی ترکیه و بحران تمام عیار سیاسی و اجتماعی آنرا به چشم می بینند تا به واهی بودن تئوری پردازی هایشان پی برده و به عینه ببینند دو زانو نشستن در برابر آمریکا نه تنها گره گشای مشکلات یک کشور نیست بلکه شیرازه های آنرا از هم خواهد پاشید

قرار گرفتن در دام آمریکا و متحدانش اگرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به تغییرات ظاهری در کشوری گردد،اما عزت نفس مردم را آنچنان لگد مال خواهد کرد که دیگر مشاهده برج های سر به فلک کشیده و خیابانهای مدرن برایشان لذت بخش نخواهد بود.

نا آرامی های گسترده ترکیه که تاکنون منجر به بازداشت ۸۱ نفر ومجروح شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر گردیده،شعله ورشدن آتش زیر خاکستری است که سالها ست غرور مردم ترکیه را جریحه دار کرده بود.

نوکری آمریکا و زانو زدن در مقابل کشورهای زیاده خواه پر ادعا،آنچنان طوق بندگی بر گردن مردم ترکیه نهاده و آنان را تحقیر کرده بود که خروج از آن و کسب استقلال واقعی بعید و دور از دسترس به نظر میرسید.

اما موج آزادی خواهی اخیر که با شتاب خیره کننده ای به همه مناطق این کشور تسری می یابد همه امیدهای آمریکا و اسرائیل را بر باد خواهد داد.

فراگیر شدن نارضایتی مردمی در کشوری که سنبل اسلام آمریکائی دانسته میشود، بزرگترین درس عبرت برای کسانی است که در داخل و خارج کشور سنگ رابطه با آمریکا را به سینه میزنند و کوتاه آمدن در برابر غرب را نسخه شفابخش حل معظلات فعلی قلمداد میکنند.

درعین حال سکوت رسانه های غربی در برابر این خیزش مردمی بسیار قابل تامل است.

رسانه هائی که در جریان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اخبار مربوط به نا آرامی های کشورمان را با شوق و ذوق پوشش داده و صفحات اول سایت های گوگل ، یاهو و یوتیوب را برای تخریب وجهه جمهوری اسلامی ایران به خدمت گرفته بودند،امروز وقایع مرتبط با بحران تمام عیار ترکیه را بایکوت خبری کرده و به خیال خام خود در تلاشند با سرپوش گذاشتن بر این ناآرامی ها ،اوضاع را در این کشور “عادی” و “تحت کنترل” جلوه داده و بار دیگر بی اعتبار بودن ادعای مضحک خود درباره آزادی اطلاعات و ارتباطات را به اثبات برسانند.

توسعه موج اعتراضات و نزدیک شدن جنبش مردم ترکیه به پیروزی،زنگ خطری جدی برای آل سعود و رژیم صهیونیستی به شمار میرود. به بار نشستن این خیزش مردمی ،از سوئی اسرائیل را به دلیل کاهش قدرت مانور نظامی زمین گیر خواهد کرد و از سوئی دیگر عربستان را در محاصره امواج آزادی خواهی منطقه قرار خواهد داد که گریز از آن برای آل سعود غیر ممکن خواهد شد.

وقایع اخیر در ترکیه که حیاط خلوت آمریکا در منطقه به شمار میرود،برای آزادی خواهان جهان بشارتی است برای تحقق وعده دیرینه الهی در پایان حاکمیت مستکبران عالم و تشکیل حکومت عدالت جهانی به رهبری امام عصر(عج).

منبع: بلاغ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.