×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
ادعای نبش قبر خانم صفارزاده تهمت بزرگی است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر” چندی پیش برادر مرحوم طاهره صفارزاده بانوی بزرگ قرآنی کشور ادعا کرده بود ۱۰ شهریور امسال به امامزاده صالح برای زیارت قبر خواهرم رفتم که دیدم خانم دیگری در طبقه بالایی قبر وی و بدون اطلاع به ما تدفین شده است و مدعی شد که نبش قبر صورت گرفته است.

وی همچنین درخواست کرده بود تا پیکر خواهرش را تحویل بدهند تا در زادگاهش سیرجان دفن کند، او از ارسال نامه به رهبر انقلاب خبر داد که در آن درخواست کرده پیکر آن مرحومه با اجازه معظم‌ له به سیرجان در کنار مزار پدر و مادرش منتقل شود.

بر همین اساس حجت الاسلام عبدالعلی گواهی تولیت استان امامزاده صالح (ع) در گفتگو با “سیرجان خبر” از صحت سقم ماجرا پرده برداشت و گفت: بانو صفارزاده خدمات ارزنده ای در باب علوم قرآنی انجام داده است، جنازه وی هشت سال پیش با شکوه خاصی در محل قبرستان امام زاده صالح دفن شد و در زیر زمین امام زاده قبرستانی است که مومنان بزرگواری دفن هستند.

وی بیان کرد: در شهر های بزرگ مثل مشهد و تهران اکثریت قبر ها دو یا سه طبقه هستند و هیچگونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و کاملا اموات شرعی و با آداب اسلامی دفن می شوند که اولویت دفن در سایر طبقات با خانواده اموات است، اما ما هر چه گشتیم اثری از خانواده مرحوم صفار زاده پیدا نکردیم.

وی اولادی هم نداشت و تنها وارثشان برادرشان بود که پس از چند وقت خانم بزرگواری در طبقه دوم این قبر دفن شدند اما پس از مدتی برادر خانم صفارزاده پیدا شد و مدعی شد که نبش قبر صورت گرفته است.

گواهی این ادعای برادر مرحومه صفارزاده را تهمت بزرگی به آستان مقدس امام زاده صالح عنوان کرد و افزود: همچنین در ادعای دیگری نیز این آقا گفتند که درب این قبرستان بسته است، اما این موضوع کذب است و آنجا موکل دارد که هر روز نظافت می کند و از صبح تا شب درب آن باز است.

عبدالعلی گوهی ادامه داد: ما شکایتی نداریم و باید در آخرت پاسخگو باشد، برادر مرحومه صفارزاده دنبال سودجویی بود، چرا پنج سال اثری از وی نبود و حتی یکبار هم برای قرائت فاتحه بر سر قبر خواهرشان نیامد حتی ما در این قبرستان اجازه نمیدهیم عکس خانم ها را نصب کنند اما عکس این بانوی بزرگ در بالای قبرشان نصب است.

مسئول تولیت آستان مقدس امام زاده صالح در پایان گفت: امروز علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های حوزه هنری نیز در تماس با بنده عذرخواهی کردند و از موضوع کامل این جریان خبر نداشت.

گفتنی است زنده یاد طاهره صفار زاده سال ۱۳۱۵ در سیرجان متولد شد و در ۴ آبان سال ۱۳۸۷ چشم از جهان فرو بست، وی به دلیل ارادت خاصی که به امام زاده صالح داشت در آستان مقدس این امام زاده دفن گردید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.