×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
باید در امور فرهنگی، فرصت‌سازی کرد

به گزارش سیرجان خبر؛  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده رئیس این شورا و جمعی از اعضای شورا تشکیل شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده در بخشی از سخنان خود به وضعیت کنونی شورای فرهنگ عمومی پرداخت و خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی شورای فرهنگ عمومی در سطوح مختلف با جایگاه مطلوب فاصله دارد؛ به این منظور که میتوان برای رسیدن به حد اعلای سطوحی که برای این شورا در نظر گرفته شده است برنامه‌های راهبردی بسیاری در مطرح نمود.
وی تصریح کرد: بسیاری از روسای ادارات و نهادها هنوز عضو این شورا نیستند. افرادی هم که عضو هستند به چشم یک جلسه راهبردی به آن نمینگرند. تا وقتی این باور جاری باشد تاثیری از جلسات منعکس نخواهد شد.
خطیب جمعه سیرجان به استفاده از فرصت ها و تغییر تهدیدها اشاره کرد و افزود: باید قالب‌های کلیشه‌ای موجود از بین بروند. تهدیدها و فرصت هایی که پیش روی شورای فرهنگ عمومی هست باید جدی گرفته شود. در بسیاری از جاها به فرصت های طلایی موجود توجه نمی‌شود در حالی که می توان ظرفیت خوبی ایجاد کرد که به جای رخوتی که بر این جلسات حاکم است؛ چابکی؛ سرزندگی و تاثیرگذاری جایگزین شود.
وی با اشاره به اینکه می‌توان از پتانسیل توجه به مناسبت‌های مختلف در فرهنگ‌سازی استفاده کرد، اظهار داشت: از کنار مناسبت های دینی و ملی نباید ساده گذشت بلکه باید از آنها در امور فرهنگی فرصت‌سازی کرد نه فرصت‌سوزی. ایامی مثل شبهای قدر، دهه کرامت و… برای مردم بسیار مهم است و شهروندان انتظار دارند از طرف ما به این ایام توجه ویژه شود. بنابراین می‌توان این ایام را وارد مصوبات شورای فرهنگ عمومی کرد و برای هرچه بهتر اجرایی شدن آن ها راهکارهای مناسب ارائه داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.