×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
بهترین راه بررسی فاجعه منا تشکیل کمیته حقیقت یاب است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید‌محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیرجان گفت: خوب است همه مسلمانان با مشارکت و همفکری خود اداره حج را در موسم حج بر عهده بگیرند و شورایی از کشورهای مسلمان تشکیل شود و امور مسلمانان و حاجیان را در موسم حج بر عهده داشته باشد.

وی افزود: عربستان به آبرو و حیثیت حج و جهان اسلام لطمه زده و پنهان کردن سرنخ‌ها ابعاد توطئه را می‌رساند.

حسینی گفت‌: دلایل نشان می‌دهد این فاجعه عمدی است چرا که اول راه را بستند و بعد از ازدحام راه‌ها باز نشد، خودشان در نجات حجاج کمک نکردند و مانع ورود نیروهای امدادگر و کمک‌رسان برای نجات جان حجاج شدند.

حسینی تشکیل کمیته حقیقت یاب را بهترین راه بررسی فاجعه منا عنوان کرد و گفت:  این شواهد بیانگر توطئه و حرکت در مسیر خواسته‌های رژیم صهیونیستی است، همانگونه اقدام به کشتار مسلمانان در یمن بر اساس خواسته رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه سیرجان با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع نیروی دریایی سپاه گفت: دشمن‌شناسی و بصیرت‌شناسی باید بیشتر و کامل‌تر شود، امروز همه تلاش قدرت‌های استکباری دشمنی با نظام اسلامی و مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) است، مهم آمادگی در برابر دشمن و ایستادن شجاعانه است.

حسینی تصریح کرد: براساس رهنمودهای رهبری مذاکره با آمریکا به معنی نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است، لذا امریکا مذاکراتش هم به دنبال نفوذ است، اما با سایر کشورها می‌توانیم بر اساس عدم وابستگی مذاکره داشته باشیم و این مسیر را باید مسئولان با هوشیاری عمل کنند.

امام جمعه سیرجان ادعای خروج از رکود را فقط یک ادعا عنوان کرد و گفت‌: این برنامه با نامه چهار وزیر تناقض دارد و باید کارشناسان مربوطه مشکلات مردم و اقتصاد آنها را حل کنند در غیر این صورت در روزنامه‌ها و رسانه‌ها گفتن و نوشتن مشکلی را رفع نمی‌کند.

وی با تقدیر از حضور مردم در برنامه‌های دهه ولایت به آستانه ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: این ماه که ماه پیروزی خون بر شمشیر است، فرهنگ استکبار‌ستیزی را زنده می‌کند و ما باید در برابر دشمنان به شیوه ائمه اطهار (ع) عمل کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.