×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
به دنبال راه‌اندازی سامانه جامع خیرین هستیم/  موسسه های خیریه بایستی گره از مشکلات مردم باز کنند

به گزارش “سیرجان خبر” در نشست هم اندیشی مسئولین و انجمن های خیریه شهرستان سیرجان که با حضور امام جمعه، معاون سیاسی فرماندار و اعضای انجمن های خیریه برگزار شد، شناسایی و اعزام افرادی که تاکنون به مشهد نرفته اند، شناسایی ایتام نیازمند، توزیع سبد کالا و تامین جهیزیه و تامین مایحتاج تحصیلی خانواده های نیازمند همزمان با آغاز فعالیت مدارس در مهر ماه آینده در دستور کار قرار گرفت.
امام جمعه در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت موسسه های خیریه گفت: این جلسه در وهله اول به منظور شناسایی فعالین موسسه های خیریه برگزار شد، چرا که بسیاری از آن ها هنوز ناشناخته مانده اند و نشست و هم اندیشی انجمن های خیریه سبب شناسایی اعضا و خدمات آن ها می‌شود.

حسینی افزود: در شرایط کنونی مشکلات مردم بیشتر شده است لذا موسسه های خیریه بایستی سعی کنند بیش از پیش گرهی از مشکلات مردم باز کنند چرا که خداوند نیز فرموده است هر کس حاجت مومنی را برآورده کند گویی برای خدا کاری انجام داده است.

امام‌جمعه خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این جلسه این است که دو کار بزرگ در طول یک سال انجام دهیم؛ ابتدا اینکه هر ۶ ماه یکبار یک نشست هم اندیشی با حضور اعضای موسسه های خیریه شهرستان برگزار و در آن تبادل نظر شود و دوم اینکه در طول سال مسئولین موسسه های خیریه شهرستان مبلغی را روی هم گذاشته و با پولی که به دست می‌آید یک کار خیر بزرگ از جمله شناسایی و اعزام افرادی که تاکنون به مشهد نرفته اند، شناسایی ایتام نیازمند، توزیع سبد کالا و تامین جهیزیه و تامین مایحتاج تحصیلی خانواده های نیازمند همزمان با آغاز فعالیت مدارس در مهر ماه آینده را انجام دهند.
معاون سیاسی فرمانداری سیرجان نیز در بخشی از سخنان خود گفت: در سطح شهرستان انجمن های غیردولتی زیادی داریم که در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی اجتماعی فعالیت می کنند و انجمن هایی که از سوی فرمانداری مجوز گرفتند و کمیته نظارت روی کلیه فعالیت های آن ها نظارت انجام می دهد.

بهاالدینی خاطرنشان کرد: انجمن هایی که از تحت نظارت مرکز بوده و شعبه ای از مرکز هستند باید برای نمایندگی شهرستان هم مجوز بگیرند و انجمن هایی که مجوز ندارند نیز باید به دنبال اخذ مجوز باشند، این مجوز در شهرستان سیرجان صادر می شود و همچنین برخی از موسسه های خیریه صندوق های جمع آوری پول را به خانه ها می دهند تا از همشهریان کمک مالی جمع آوری نمایند این فعالیت نیز بایستی با اجازه ارگان صادر کننده مجوز انجام باشد.

معاون سیاسی فرماندار تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی سامانه جامع خیرین هستیم تا به واسطه آن افراد تحت پوشش موسسه های خیریه شناسایی و به صورت سازماندهی شده به آن ها خدمات ارائه شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.