×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تبادل اتهام روسیه و آمریکا درباره اوکراین

به گزارش“سیرجان خبر” “آرسنی یاتسنیوک” روز جمعه در نشست اعضای دولت اوکراین با بیان این که جهان هنوز خاطره تلخ جنگ جهانی دوم را فراموش نکرده است ادعا کرد که روسیه برای آغاز جنگ جهانی سوم تلاش می کند.

از سوی دیگر “سرگئی لاوروف” وزیر خارجه روسیه، اتهام همتای آمریکایی خود “جان کری” مبنی بر این که مسکو تبلیغ برای پوتین را با تمام توان آغاز کرده است، بی اساس خواند و رفتار کری را مردود و دور از ادب توصیف کرد.
وی واشنگتن را به تحریف توافقنامه بین المللی درباره اوکراین از طریق طرح درخواست های اضافی از مسکو متهم کرد و گفت: روسیه با تمام توان برای آرام کردن اوضاع بر اساس توافقنامه ژنو، تلاش خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا پیشتر شبکه تلویزیونی روسیه “آر تی” را بوق تبلیغاتی روسیه توصیف کرده و مدعی شده بود که شبکه آر تی با هدف پوشش دادن خیال پردازی های پوتین درباره جهان تاسیس شده است و روس ها همواره حقایق اوکراین را تحریف می کنند.

لاوروف در این خصوص تصریح کرد که آمریکایی ها در اظهاراتی مردود ما را به این امر متهم می کنند که ما شبکه “روسیا الیوم” را به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای پوتین به کار گرفته ایم و این درحالی است که “آر تی” با “سی ان ان”، “بی بی سی” و دیگر رسانه های غربی مدعی سیطره بر عرصه اطلاع رسانی جهان، رقابت می کند؛ و این شبکه توانسته است مخطبان فراوانی در اروپا، آمریکای لاتین، آمریکا و خاورمیانه جذب کند.

منبع:العالم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.