×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
تشابه تاریخ کربلا با مردم ایران در سیرجان به روی صحنه می‌رود

به گزارش“سیرجان خبر” نمایش جذاب غریب مدینه ثمره تلاش ۲۵ نفر از جوانان و نوجوانان و کودکان سیرجانی است که پس از یک ماه تمرین شب گذشته در مجتمع فرهنگی هلال‌احمر سیرجان به روی صحنه رفت و با استقبال خوب و گسترده مردم روبه‌رو شد.

محمدرضا ولی‌قدس کارگردان این نمایش اظهار داشت: در این نمایش که زندگی کوتاه اسارت کودکان و اسرای کربلا و خرابه شام را به روی صحنه می‌آورد به گونه‌ای توسط هنرمندان کودک و جوان بازی شد که جذابیت این خاطره تاریخی و دینی را زنده می‌کند.

وی افزود: در این نمایش صحنه‌های انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌های رزمندگان را مرتبط با انقلاب کربلا‌ی امام حسین (ع) به تصویر می‌کشند که خرابه شام گوشه‌ای از این مظلومیت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم ظالمان است.

فهیمه فروتنی منشی صحنه‌های این نمایش فراهم شدن کار پس از یک ماه تمرین را از استعداد بازیگران عنوان کرد و گفت: در صحنه‌های مختلف آنقدر جذابیت بود که بیننده این نمایش را به صورت واقعی تصور و ابراز احساسات می‌کرد.

در پایان این نمایش تعدادی از تماشاچیان نیز ابراز داشتند: تاکنون به اهمیت نمایش‌ها توجه نکرده بودیم و این صحنه‌ها هم واقعیت اسارت و مظلومیت خاندان سیدالشهدا (ع) را می‌رساند و هم مرتبط با انقلاب اسلامی ایران افتخارات را به تصویر می‌کشد.

گفتنی است، نمایش خرابه شام با موضوع اسارت و خرابه شام و حضرت رقیه و تشابه تاریخ کربلا با قیام مردم ایران اسلامی از سال ۵۷ تاکنون تا پایان ماه صفر هر شب در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع هلال‌احمر سیرجان به روی صحنه می‌رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.