×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
تشکیل ستاد مدیریت بحران سیرجان به منظور آمادگی برای بارندگی

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” بنا بر اعلام سازمان هواشناسی و با توجه به بارش های سنگین پیش رو ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان به منظور آمادگی کامل در مواجهه با این بارش ها تشکیل جلسه داد.
فرماندار سیرجان وجود این بارش های چند روزه را نعمت الهی عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان سیرجان مدت هاست منتظر چنین بارانی هستند اما بایستی تمهیدات لازم برای رویارویی با خطرات احتمالی که ممکن است به وجود بیاید را اندیشید تا این بارش های الهی مشکلی برای شهروندان پیش نیاورند.
معاون عمرانی فرماندار اظهار داشت: بحث آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق غربی شهر سیرجان مساله مهمی است و هیچ مسیر و معبری در مناطق پایین شهر نبایستی مسدود باشد و ارگان های مربوطه وظیفه هدایت آب های جمع شده بر اثر بارندگی به سمت باغات را بر عهده خواهند داشت.
وی بر آمادگی کامل نیروها، بخشداری ها و ماشین آلات در مسیرهای خروجی شهرستان تاکید کرد و گفت: در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان به شهرهای همجوار به ویژه محور سیرجان – سرچشمه با توجه به سفر ریاست محترم جمهوری به سیرجان و سرچشمه در ایام بارندگی بایستی آماده باش کامل برقرار باشد تا در صورت لزوم بتوان اقدامات پیشگیری و امدادی را انجام داد.
آرش بخشداری ها و آموزش و پرورش شهرستان را موظف کرد جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان بر اثر بارش برف در جاده آمادگی کامل را داشته باشند و همچنین هلال احمر پتو، کنسرو و آذوقه لازم جهت تامین نیاز در راه ماندگان را مد نظر قرار دهند.
جانشین مدیریت بحران شهرستان همچنین بر ساماندهی عشایر و روستا نشینانی که در مسیر سیلاب قرار دارند تاکید کرد و گفت: هلال احمر باید چادر، پلاستیک و مایحتاج مورد نیاز را به حد کافی تهیه نماید تا در صورت بروز مشکل این اقلام در اختیار عشایر و روستا نشینان قرار بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.