×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
جاده کرمان-سیرجان دومین محور حادثه‌ خیز‌ استان است

به گزارش خبرنگار گروه حوادث “سیرجان خبر” سرهنگ یوسف نجفی فرمانده پلیس راه استان در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: جاده کرمان-سیرجان از محورهای حادثه‌ خیز‌ استان به شمار می رود که با ۵۷ فقره تصادف تا به الان دومین محور حادثه‌ خیز استان است.

وی اظهار داشت: در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۶۷ فقره تصادف فوتی در استان کرمان رخ داده که منجر به فوت ۲۶۰ نفر شده و در مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ مورد تصادف فوتی در استان رخ داده که ۲۵۷ نفر فوت شدند.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته ۸۷۰ تصادف جرحی و فوتی رخ داده و این تعداد در شش ماه نخست سال جاری به یک هزار و ۱۷۳ فقره افزایش یافته است.

نجفی تصریح کرد: از مجموع این تصادفات ۴۷ درصد واژگونی و خروج از جاده بوده و عمده دلیل آن سرعت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خواب آلودگی و خستگی در حین رانندگی است.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۹۹ ‌فقره معادل ۹ درصد تصادفات حوزه‌های برون شهری مربوط به عابران پیاده است.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان گفت: از مجموعه تصادفات فوتی و جرحی استان کرمان ۵۶ درصد در محورهای اصلی، ۳۷ درصد در محورهای روستایی و هفت درصد در محورهای فرعی به وقوع پیوسته‌اند.

نجفی تصریح کرد: در ۳۰ درصد از تصادفات معادل ۳۵۲ تصادف یک طرف حادثه موتورسیکلت سواران بوده‌اند و جمعا ۲۵ نفر فوت و ۴۶۰ نفر نیز مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده تصادفات در محورهای برون شهری به دلیل عدم توجه به جلو بوده است، افزود: ۳۹ درصد تخلفات مربوط عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۰ درصد، خستگی و خواب‌آلودگی ۱۰ درصد، انحراف به چپ ۱۲، عدم رعایت حق تقدم ۱۱ درصد و مابقی سایر علل بوده است.

نجفی ادامه داد: خودروهای سواری ۵۸ درصد، موتورسیکلت‌ها ۱۴ درصد در حوادث رانندگی در سطح استان کرمان مقصر بوده‌اند.

وی گفت: حادثه‌ خیز‌ترین محورهای استان کرمان محور کرمان – بم با ۶۳ فقره، کرمان سیرجان با ۵۷ فقره، کرمان – رفسنجان با ۳۹ فقره، انار – شهربابک با ۳۷ فقره هستند.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان عنوان کرد:‌در شش ماه ابتدای سال جاری ۵۱۲ هزار و ۴۱۴ فقره برخورد با تخلفات رانندگی صورت گرفته که ۲۷۴ هزار و ۱۹۲ فقره ‌مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

نجفی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو و موتورسیکلت در استان کرمان توقیف و ۱۱۷ گواهینامه نیز به دلیل اخذ ۳۰ نمره منفی ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری ۳۶۰ دستگاه خودرو نیز به دلیل داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال توقیف شده‌اند.

نجفی عنوان کرد: اولویت‌های پلیس راه رعایت حقوق شهروندی و احترام به شان و شخصیت رانندگان، توجه به اخلاق حرفه‌ای و برخورد جدی و قانونمند با تخلفات رانندگی، انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی، برخورد جدی با تخلف سرعت غیرمجاز، انجام تست سلامت رانندگان به ویژه رانندگان ناوگان عمومی، برخورد جدی با موتورسیکلت سواران متخلف، استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، تعامل با تمام سازمان‌ها و رده‌های دخیل در امر ترافیک، جلب مشارکت مردم است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری در ۳۲ مرحله آموزش در مدارس حاشیه‌ راه‌ها انجام شده و ۹۶۰ دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفتند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.