×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، جرثقیلی که با سقوط در مسجد الحرام باعث مرگ ۱۰۷ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد، متعلق به شرکت محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی است.جرثقیلی که در مسجد الحرام سقوط کرد متعلق به شرکت «نسما» وابسته به محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی است که برای توجیه این حادثه به تصاویر فتوشاپی متوسل شد.

IMG22211078شرکت وابسته به پسر پادشاه عربستان با اعمال فشار بر دیگر شرکت ها آنها را از مناقصه طرح توسعه مسجد الحرام کنار گذاشته بود.

به گزارش پایگاه خبری “پانورما الشرق الاوسط”، محمد بن سلمان از مطبوعات عربستان خواست تا تصاویر فتوشاپی از این حادثه چاپ کنند تا ادعای برخورد صاعقه به این جرثقیل را تبلیغ کنند.

در تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حادثه هیچ نشانه ای از برخورد صاعقه به جرثقیل وجود ندارد که ثابت می کند شرکت وابسته به محمد بن سلمان به علت نقص در نصب این جرثقیل مسئول این حادثه است.

اداره هواشناسی مکه درباره وقوع طوفان و بارش شدید باران هشدار داده بود، اما شرکت نسما این هشدار را نادیده گرفته بود. جرثقیل سقوط کرده در مسجد الحرام بزرگترین جرثقیل نصب شده بود که از پیش از ماه مبارک رمضان تاکنون بدون استفاده باقی مانده بود، اما شرکت نسما به علت هزینه زیاد برچیدن آن را به تعویق انداخته بود.

گفتنی است حدود یکسال پیش هم سقوط بلوک های سیمانی باعث مرگ شش کارگر این شرکت شده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.