×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
خروج توده ۱۰ کیلویی از شکم یک بیمار سیرجانی

جهانشاهی معاون درمان دانشکده پزشکی و رییس بیمارستان امام رضا (ع)سیرجان در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” گفت: در اوج همه گیری کرونا دو عمل جراحی بزرگ و موفقیت آمیز در بیمارستان امام رضا سیرجان صورت گرفت. مورد اول یک بیمار مرد ۵٧ ساله بود که با کاهش سطح هوشیاری، گیجی، اختلال تکلم و بینایی به بیمارستان مراجعه کرده و در معاینات تکمیلی تعداد ۴ ضایعه تومورال مغزی (غده) در نواحی مختلف مغز مشخص شد.

وی اذعان کرد: در نهایت بیمار تحت عمل جراحی سنگین و موفقیت آمیزی توسط آقای دکتر اسعدی متخصص جراحی مغز و اعصاب و آقای دکتر وثوق متخصص بیهوشی قرار گرفت و بافت تومورال از بدن بیمار خارج شد. بیمار نیز پس از چند روز با بهبود کامل، بالا آمدن سطح هوشیاری و برطرف شدن اختلال تکلم و بینایی از بیمارستان ترخیص و جهت پیگیری و تکمیل درمان به کرمان ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشکده پزشکی بیان کرد: مورد دوم نیز مربوط به دختر خانمی ١۵ ساله بود که طی چند ماه اخیر دچار بزرگ شدن و تورم در ناحیه شکم شده بود. ایشان توسط همکاران محترم متخصص داخلی به آقای دکتر افشاری زاده متخصص جراحی عمومی ارجاع گردید و پس از بررسی های لازم (اقدامات آزمایشگاهی و رادیولوژی) با تشخیص توده کیستیک داخل شکم تحت عمل جراحی لاپاراتومی قرار گرفت و پس از یک عمل سنگین با همراهی خانم دکتر بصیری متخصص بیهوشی، این توده با وزن تقریبی ۱۰ کیلوگرم از بدن بیمار خارج گردید. هم اکنون نیز حال بیمار خوب است و از بیمارستان مرخص گردیده و دوران نقاهت را طی می کند.

رییس بیمارستان امام رضا (ع)سیرجان از پزشکان محترم، کادر درمان و پرستاران زحمتکش که در یک سال و نیم گذشته علیرغم همه گیری کرونا و خطرات و خستگی ناشی از این بیماری با روحیه خوب و ایثارگرانه به همشهریان عزیز خدمت رسانی کرده اند قدردانی کرده و توفیق و سلامتی این زحمت‌کشان عرصه سلامت را از خداوند متعال خواستار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.