×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حراج کرونا در بازار شب عید/خریدهای نوروزی به چه قیمتی؟

به گزارش “سیرجان خبر” یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا و عالم‌گیر شدن آن می‌گذرد؛ در روزهای ابتدایی شیوع ویروس عامه مردم تصور مبهمی از شرایط داشتند و گمان می‌کردند طی دو تا سه هفته موضوع فیصله می‌یابدحال با گذشته یک سال از شیوع ویروس کرونا این بیماری هنوز ادامه دارد.


به هر حال اکنون بعد از مدتی آرامش، کرونایی که زیر خاکستر خاموش شده بود در حال گُر گرفتن است و ستادشهرستانی مقابله با کرونا برای این‌که از خیز کرونا غافل‌گیر نشوند محدودیت‌ها را بازگردانده اند.


در حالیکه یکی از موثرترین راه‌های کنترل شیوع کرونا پرهیز مردم از حضور در اماکن پر تردد است، بازارسیرجان این روزها مملو از جمعیت است و شهروندان به خرید بدون هراس از ویروس کرونا مشغول هستند.

برخی از شهروندان با ماسک و برخی دیگر بدون ماسک اما بدون رعایت هیچ فاصله اجتماعی دوش به دوش یکدیگر یا از کنار یکدیگر عبور می کنند و یا اینکه پشت ویترین های مغازه ایستاده و در حال مشاهده اجناس به نمایش گذاشته شده هستند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید شاهد شلوغی بیشتر بازار هستیم، متاسفانه با گشتی در برخی اماکن شلوغ و بازار می‌بینیم برخی افراد نه‌تنها خود را در معرض خطر قرار می‌دهند که حضور پرمخاطره آن‌ها، شرایط را برای حضور کسانی که خود را مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند نیز سخت کرده است.

با وجود آمارهای امیدوارکننده در هفته‌های اخیر از کاهش مبتلایان به ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، متأسفانه در روزهای اخیر شاهد روند رو به رشد مبتلایان و بستری ‌بیماران در بیمارستان‌ها هستیم که به گفته مسوولان اگر این روند ادامه داشته باشد کشور به سمت موج چهارم بیماری پیش خواهد رفت.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان در گفت و گو با خبرنگار مااذعان کرد: با توجه به شلوغی که اخیرا در خیابان‌ها و سطح شهر سیرجان شاهدیم و عادی انگاری‌ها، ممکن است در چند روز آینده اوضاع وخیم‌تر شود. گرچه امیدواریم با افزایش رعایت همگان بتوانیم از این بحران عبور کنیم اما اگر وضع رعایت‌ها به همین صورت باشد، زنگ خطری جدی است.

محمد موقری با اشاره به اینکه طی روز های گذشته یک مورد کرونایی انگلیسی در سیرجان رهگیری شده است گفت: شیوع کرونا در شهرستان رو به افزایش است و احتمال ابتلاء به گونه انگلیسی کرونا در سیرجان بسیار بالاست و بهترین راهکار، پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است در مقایسه نوع قبلی کرونا، ویروس جهش‌یافته انگلیسی از شدت علائم و شیوع بیشتری برخوردار است، لذا مراقبت‌های بیشتری را می‌طلبد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سیرجان گفت: مکان های شلوغ و پرجمیت منبع اصلی انتقال ویروس کرونا می باشد و از شهروندان در خواست داریم تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

وی گفت: با اقدامات خوب از جمله اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همکاری مردم توانستیم در ماه گذشته شاهد سیر کاهشی کرونا در سطح شهرستان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.