×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
خشم صهیونیست‌ها از انتصاب ایران در مقام گزارشگر کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی

saman melalبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،ران پروسر، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت از انتصاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته بین‌المللی خلع سلاح کشتار جمعی شکایت کرد.

نماینده رژیم صهیونیستی در این نامه مدعی شد: انتصاب ایران به عنوان گزارشگر کمیته بین‌المللی خلع سلاح کشتار جمعی همچون تعیین رئیس یک باند قاچاق مواد مخدر به عنوان مدیر عامل یک شرکت دارویی است.

نماینده رژیم صهیونیستی گفت این انتصاب اقدام بیهوده جدیدی از سوی جامعه بین‌المللی است زیرا کشوری که به دلیل گسترش سلاح هسته‌ای تحت تحریم‌های بین‌المللی است به مقام «گزارش دهنده پیشرفت‌های حاصل شده برای منع کشورها از دستیابی به سلاح کشتار جمعی» به سازمان ملل منصوب شده است.

کمیته خلع سلاح و امنیت سازمان ملل ۱۹۳ عضو دارد و با تمام مسائل مربوط به خلع سلاح و امنیت بین‌المللی، همکاری در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و اصول حاکم بر خلع سلاح و متعادل‌ساز تسلیحات سر و کار دارد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از متحدان آنها ایران را به تلاش برای رسیدن به بمب اتم متهم کرده‌اند.

این درحالی است که ایران ضمن رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز برخوردار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.