×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
رزمایش بزرگ یاوران انقلاب اسلامی در سیرجان برگزار می شود

فرمانده سپاه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” در خصوص برگزاری رزمایش بزرگ یاوران انقلاب اسلامی اظهارداشت: رزمایش بزرگ گردان های بیت المقدس و کوثر بسیجیان شهرستان که به نام رزمایش یاوران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آبان ماه در کیلومتر ۲۰ جاده سیرجان – بندرعباس در اردوگاه دائمی قدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ شمس الدینی هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش اقتدار و صلابت بسیجیان دانست و افزود: این رزمایش به منظور نمایش اقتدار، حضور و صلابت بسیجیان شهرستان برگزار می گردد و این در حالی است که حساسیت در منطقه به بالاترین سطح خود رسیده است و اردوگاه غرب تمام قد در مقابل اردوگاه اسلام ایستاده است و نظام دو قطبی اسلام و غرب جایگزین نظام دو قطبی غرب و شرق شده است.

وی اظهار داشت: امروزه غربی ها تمامی یاران خود را در منطقه خاورمیانه از دست داده اند؛ لذا غربی ها با همکاری عربستان دو دستی به یمن چسبیده اند که یمن را از دست ندهند و مرتبا در یمن وحشت آفرینی می کنند و دنیای غرب فقط عربستان را دارد که در همین ۶ ماه گذشته در منطقه خلیج فارس ده ها رزمایش انجام داده است و این می طلبد که بسیجیان ما امروز با انگیزه و آمادگی بیشتری اقتدار خود را به نمایش بگذارند، چرا که تهدیدات روز به روز در حال تغییر است.

فرمانده سپاه سیرجان اذعان داشت: این رزمایش با استقرار ۸ گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر در شهرستان سیرجان برگزار می گردد که در این رزمایش بسیجیان با آمادگی کامل شرکت خواهند کرد، چرا که از ابتدای سال تمامی آموزش ها به بسیجیان داده شده است و بالغ بر ۸۰ فراخوانی گردانی و گروهانی و اجرای تمرینات شبانه و روزانه در نقاط مختلف شهرستان برگزار و تا کنون ۲۵۰۰ نفر از بسیجیان به میدان تیر اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: در کلاس های آموزشی تهدیدات روز به روز به بسیجیان گفته شده است و در راستای مقابله با تهدیدات آموزش های لازم را دیده اند و این رزمایش تمرین عملی مقابله با تهدیدات، خصوصا عوامل تکفیری، تروریستی، انتحاری، دفاع از کوی و برزن و تمرین عملی امداد و نجات است که تمامی مقدمات لازم تدارک دیده شده است.

شمس الدینی در خصوص بازخوردهای منطقه ای و فرامنطقه ای این رزمایش گفت: عراق زمانی که به ایران حمله کرد دچار برآورد غلط از اوضاع سیاسی و نظامی ایران شده بود که انجام این گونه رزمایش ها دشمنان ما را متوجه این موضوع می کند که در رابطه با جمهوری اسلامی دچار برآورد غلط نشوند و مردم از تحریمها خسته شده اند و یا اینکه فضای پسا برجام زمینه ای برای آماده شدن جهت دست دادن و خندیدن شده است؛ لذا بازخورد این گونه رزمایش ها این است که دشمن با حضور پرصلابت و با اقتدار نیروهای مسلح خصوصا بسیج مردمی بداند که آزموده را آزمون خظاست و وارد منطقه خطر نشود.

وی در خصوص روز ۱۳ آبان اذعان داشت: روز ۱۳ آبان لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و امام (ره) آن را انقلاب دوم نامید و عکس العمل های بین المللی به دنبال داشت. ۲۰ روز پس از انقلاب دوم آن هم با آن حساسیت جهانی که داشت حضرت امام (ره) فرمان تشکیل بسیج میلیونی را صادر کرد و بسیج ملی تشکیل شد و در جنگ تحمیلی مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه سیرجان در خصوص حضور تکفیری ها در منطقه اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی بحران سازی را در منطقه کلید زده اند و تکفیری ها را به جان ملت های مسلمانان در منطقه انداخته اند و مرتبا کمک به گروه های تروریستی، تکفیری می فرستند و به نام اسلام انسان های بی گناه را به خاک و خون می کشند، لذا در کشورهای درگیر تروریست، تمام امید مردم به بسیج مردمی است و امروز بسیج برای تمامی ملت ها یک نقطه اتکا است.

شمس الدینی در پایان اذعان داشت: پیشاپیش از حضور همه بسیجیان ولایی و دلسوز شهرستان و از همکاری همه مسئولین گرانقدر خصوصا امام جمعه محترم، فرماندار، شهرداری ها، بخشداری و همه ادارات شهرستان صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.