×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
رعایت نکات ایمنی هنگام نصب وسایل گرمایشی الزامی است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار“سیرجان خبر”اظهار کرد: عدم آگاهی کافی مردم ،درباره راه های مقابله با گازگرفتگی در زمستان و طریقه نصب درست بخاری و وسایل گازی موجب مرگ تعدادی از عزیزانمان شده است.

آتش پاد سوم مهدی فیروزآبادی اذعان کرد: گرمای بخاری همیشه لذت بخش نیست و به خصوص بخاری های گازی حوادث تلخی را در صورت رعایت نکردن ایمنی در پی دارند که در چند سال اخیر حوادث تلخی از مرگ هموطنان عزیزمان بر اثر استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی شاهد بوده ایم.

وی اظهارکرد: حادثه گاز گرفتگی به واسطه دو عامل اصلی اتفاق می افتد یک عدم تامین هوای مصرفی جهت ترکیب با گاز به منظور سوخت کامل، دو فقدان امکان خروج کامل گازهای حاصل از سوخت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان گفت: به دنبال کاهش دما و سردی هوا شهروندان باید نکات ایمنی را در نصب وسایل گرمایشی در منازل و مغازه ها رعایت کنند و در این راستا شهروندان باید از صحت وسایل گرمایشی و متعلقات آن مثل نوع دودکش، محل نصب، قطر دودکش و کارآیی مطلوب دودکش ها به منظور خروج گازهای سمی و خطرناک به خارج از محیط اطمینان کامل داشته باشند.


آتش پاد سوم مهدی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: انتهای کلیه دودکش ها باید حداقل ۸۰ سانتی متر از سطح پشت بام بالاتر باشد، اما متأسفانه در ساختمان های قدیمی چند طبقه، بسیاری از لوله ها در مجاورت جان پناه پشت بام ها قرار دارند که این مهم باعث جلوگیری از خروج دود آبگرمکن می شود.


وی با بیان اینکه باید لوله دودکش ها استاندارد و محل اتصال قطعات دودکش ها کاملاً دود بند باشد، گفت: همچنین استفاده از لوله دودکش به صورت افقی از داخل پنجره، درب ها و سقف های کاذب غیرمجاز است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان از شهروندان خواستار شد به منظور پیشگیری از حوادث گاز بسیار خطرناک منو اکسید کربن به نکات زیر توجه کنند:
۱-انتهای کلیه دود کش ها باید حداقل یک متر از سطح بام وحداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته ودارای کلاهک مخصوص به شکلH باشد .

۲-دود کش واتصالات آن باید از جنس مقاوم وبدون هیچ منفذ نشتی در سرتاسر آن باشد .(به کارگیری لوله های آکاردئونی آلمنیومی مجاز نمی باشد)

۳-شیب لوله های افقی در داخل واحدها باید مثبت (رو به بالا)وارتفاع عمودی لوله ها در بیرون حداقل سه برابر طول افقی آن باشد.

۴-قطر لوله دودکش باید مساوی یا بزرگتر از قطر لوله خروجی دستگاه گازسوز باشد.

۵-اگر فضای خانه ویا محیط کار خود را باشوفاژسیستم حرارت مرکزی گرم میکنید درزبندی وبستن منافذ به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی بلامانع می باشد.

۶-در صورتیکه از بخاریهای گازسوز به منظور گرمایش محیط استفاده می کنید حتما مختصری تهویه از طریق درب یا پنجره در فضا ایجاد نمائید واز درزبندی وبستن منافذ خودداری کنید.

۷-به کار بردن پلوپز گازی ووسایل گرمایشی جهت گرم کردن محیط بسیار خطرناک است.

۸-اگر لوله دودکش بخاری شما سرد باشد دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق وگازهای سمی از دودکش است در این صورت باید ضمن رفع نقص به طور موقت با باز کردن قسمتی از در یا پنجره تهویه مناسب در محیط ایجاد نمائید.

۹-از به کاربردن وسایل گرمایشی بدون نصب دودکش ویا دارای نقص در دودکش جدا خودداری کنید.

۱۰-آب گرمکن های دیواری اگر به مدت طولانی روشن باشند این موضوع می تواند ناشی از مصرف به مدت طولانی یا نشت آب گرم باشد که بسیار خطرناک است.

۱۱-به کارگیری آب گرمکن های دیواری در فضاهای بسته یا مکان های فاقد جریان هوا مجاز نمی باشد.

۱۲-هروسیله گاز سوز باید دارای یک دودکش مستقل ومنتهی به فضای بیرون باشد.

۱۳-سرتاسر مسیر دود کش ها را به منظور اطمینان از هدایت مناسب محصولات احتراق به فضای بیرون کنترل واطمینان حاصل نمائید .

۱۴-اگر رنگ شعله بخاری آبی نباشد ممکن است هوای کافی به بخاری نرسیده وتولید گاز منو اکسید کربن نمائید.

۱۵-از قرار دادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب جدا خودداری کنید.

۱۶-طول شیلنگ گاز حداکثر یک ونیم متر باشد.

۱۷-در صورت خارج شدن از خانه به مدت طولانی حتما شیر اصلی گاز بسته شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.