×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، بازار خودرو در آستانه فصل پاییز، روزهای سردی را پشت سر می‌گذارد و این سردی و رکود باعث ثبات قیمت خودروهای داخلی و بی‌تفاوتی خودروهای خارجی نسبت به نوسان نرخ ارز شده است.

تابناک گیلان: رکود بازار خودرو و تشدید آن در روزهای پایانی تابستان باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به نرخ ثابتی برسد و طی روزهای اخیر تغییری را در این زمینه شاهد نباشیم.

به این ترتیب در آستانه فصل پاییز، بازار خودرو با سردی همراه بوده و خریدار چندانی برای خودورهای صفر در بازار وجود ندارد.

این مسئله علاوه بر خودروهای داخلی، در مورد خودروهای خارجی نیز صدق می‌کند به طوری که افزایش قیمت ارز در هفته گذشته بر خلاف دفعات قبل، تأثیری بر قیمت خودروهای خارجی نداشته و بازار این خودروها نیز همچنان با رکود و ثبات قیمت همراه است.

در بررسی بازار خودروهای داخلی تنها باید به کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت تندر ۹۰ دنده اتوماتیک و پارس تندر اشاره کنیم که به ترتیب به قیمت ۴۷ میلیون تومان و ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شوند.

در مقابل، طی روزهای اخیر قیمت رانا با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی همراه بوده و به ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

در بین خودروهای خارجی نیز مزدا ۳ طی روزهای اخیر یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۱۱۱ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. قیمت سوناتا نیز با یک میلیون تومان کاهش به ۱۶۴ میلیون تومان رسیده است.

در عین حال، قیمت سایر خودروها در بازار تغییری نداشته و ثابت بوده است، به طوری که پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 همچنان با قیمت ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با قیمت ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و پژو ۴۰۵ مدل SLX با قیمت ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سمند LX معادل ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت تیبا نیز بدون تغییر همچنان در بازار ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و تیبا هاچ‌بک هم با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز باید به ثبات قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن به قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اشاره کرد. سایپا ۱۳۱ مدل SE نیز ۲۰ میلیون تومان و سایپا ۱۳۲ مدل SE به قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شوند.

در مورد قیمت خودروهای خارجی هم باید به ثبات قیمت این خودروها در بازار اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر پرادو دو در ۲۷۵ میلیون تومان، کرولا فول مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۲۸ میلیون تومان، یاریس هاچ‌بک ۱۱۰ میلیون تومان، اپتیما مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۵۱ میلیون تومان و اسپورتیج مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.

قیمت لیفان X60 نیز در بازار همچنان ۵۹ میلیون تومان و جک J5 دنده اتوماتیک ۵۹٫۵ میلیون تومان است.

در بازار، قیمت مزدا ۲ تیپ ۲ در بازار ۷۵ میلیون تومان، هیوندایی I20 معادل ۷۸ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۵ معادل ۱۹۸ میلیون تومان و سوناتا مدل ۲۰۱۵ معادل ۱۶۵ میلیون تومان است.

بازار خودرو در حالی همچنان با رکود همراه است که هر ساله با فرا رسیدن فصل پاییز میزان خرید و فروش در این بازار کاهش می‌یابد و امسال نیز با وجود رکود بازار، شاهد تشدید این مسئله هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.