×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سرقت کابل های برق، راز خاموشی های سطح شهر سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” روشن سازی معابر شهری یکی از نیازهای جامعه شهری محسوب می شود در جوامع شهرنشین با توجه به گسترش فعالیت ها، ایمنی رانندگی در شب از اهمیت خاصی برخوردار است.

شهری که این روزها تاریکی‌ برخی معابرش به‌چشم می‌آید! این توصیف ناخوشایند این روزهای شهر سیرجان است و تاریکی؛ میهمان ناخوانده‌ای است که چندوقتی بنا به‌دلایلی میهمان شهر سیرجان شده است.

شاید شما هم‌ هنگام رانندگی‌ شبانه در برخی خیابان‌ها و یا ‌گذر از کوچه‌ها و محله‌های شهر به این واقعیت رسیده باشید که نه فقط ادارات، سازمان‌ها، مغازه‌ها و… بلکه یک شهر، شب هنگام در تعطیلی مطلق فرو می‌رود. تاریکی همیشه برای آدمی هراس آور بوده است و در مقابل استفاده از نور برای روشنایی در فضاهای ناایمن (فضاهای بی‌دفاع) شهری موجب افزایش امنیت شهروندان در فضای شهر می‌شود.اما تاریکی بخشی از خیابان‌ها و کوچه‌ها این روزها موجب نارضایتی شهروندان شده است.

مدیر امور برق شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به دلیل زمینی بودن کابل‌های روشنایی برخی از بلوار ها از جمله بلوار شهید بهشتی کابل برق در این محله سرقت شده است که با تلاش کارکنان اداره برق کابل های روشنایی این بلوار هوایی شده است و این بلوار در حال حاضر از نظر روشنایی مشکلی ندارد.

رضا سلمانی زاده با بیان اینکه ۱۰ هزار متر از شبکه برق بلوار های شهرستان سیرجان هوای شده است گفت: تغییر کابل های زمینی به کابل های هوایی در این پروژه برای امنیت بیشتر کابل ها از دست سارقان است .

وی با اشاره به اینکه چراغ‌های بلوار ها مشکلی ندارند و فقط مشکل سرقت سیم‌ها سبب خاموشی می‌شوند، گفت: سرقت کابل های زمینی برق چراغ های بلوار شیراز باعث نبود روشنایی در این منطقه شده است.

مدیر امور برق شهرستان سیرجان اذعان کرد: مشترکان برق می توانند بدون مراجعه حضوری یا تماس تلفنی، درخواست های خود را در زمینه ثبت خاموشی، عدم روشنائی معابر در اپلیکیشن برق من ثبت کرده تا پرسنل اداره برق به این مشکلات رسیدگی کنند تا شاهد خاموشی در معابر شهری نباشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.