×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
صبر، ایثار و فداکاری از صفات بارز پرستاران است

به گزارش “سیرجان خبر” پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است.

این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت.

کار یک پزشک خوب زمانی به حد مطلوب می رسد که یک پرستار خوب و ورزیده مسئولیت بیمار او را بر عهده داشته باشد، جدا از اهمیت شغل پرستاری در حال حاضر که تمام دنیا درگیر بیماری کروناویروس است، نقش این عزیزان بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و چه بسیار مدافعان سلامت از جمله پرستاران در این راه جان خود را تقدیم کردند و در تمام این مدت تنها خواسته‌شان از مردم این بود که از رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز کنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و برای جان خود و عزیزانشان ارزش قائل شوند.

به مناسبت روز پرستار با یکی از پرستاران سیرجانی به گفت و گو نشستیم؛سمیه نورمندی که در بخش کرونای بیمارستان امام رضا (ع) مشغول به خدمت است می گوید:اعمال محدودیت های دو هفته ای خیلی موثر بوده است تعداد فوتی های کرونا کمتر و اوضاع بهتر شده است اما این وضعیت هنوز شکننده است و آمار خیالمان را از بابت شیوع کرونا راحت نکند و یا موجب عادی‌انگاری در جامعه نشود.

وی گفت:از ابتدای شیوع ویروس پرستاران سیرجانی همانند بقیه همکارانشان در کشور شبانه روز برای بهبود بیماران کرونایی تلاش کردند به مرخصی استعلاجی نرفتند و صبح و شب مشغول خدمت رسانی به بیماران بودند که در تمام این ماه‌ها هر روز مرگ بیماران را دیدند، شیون بازماندگان را شنیدند و خستگی‌ها را به جان خریدند اما خم به ابرو نیاوردند.

سمیه نورمندی صبر، ایثار و فداکاری را صفات بارز پرستاران بیان کرد و گفت: پرستاران با صبوری و آرامش با بیماران برخورد می کنند و به بیماران خدمات مطلوب ارایه می دهند.

وی پرستاران را دلسوزترین و فداکارترین قشر جامعه دانست و اظهار کرد: پرستاران با برخورد خود با بیماران سبب تسکین آلام و آرامش خاطر بیماران می شوند.

سمیه نورمندی اذعان کرد: در خانه بمانیم و با همان جمع خانوادگی و بدون مهمانی و دورهمی از شب یلدا استفاده کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.