×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مراسم رونمایی از دستگاه شبیه ساز رانندگی دامپتراک برگزار شد

به گزارش “سیرجان خبر” مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت آرمان گهر؛ ضمن‌گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و هفته دفاع مقدس فرمود:در اجرای سیاست های عالی شرکت و به منظور بهره گیری از توان نخبگان و پژوهشگران ایران اسلامی در سال جهش تولید و باهدف کاهش حوادث و هزینه نگهداری ،پروژه شبیه ساز رانندگی دامپتراک با کمک جمعی از پژوهشگران توانمند دانشگاه خواجه نصیر آغاز که موفق به رونمایی از این طرح دانش بنیان شدیم که میتواند نقش زیادی در توانمند سازی اپراتورهای دامپتراک و ارتقاء سطح ایمنی کارگاه در پیشگیری از حوادث داشته باشد.

خداداد غریب پور در مراسم افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک افزود: امروز با بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک، شاهد یک موفقیت علمی در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به دنبال صفر کردن حوادث ناشی از اقدامات غیر ایمن در معادن و صنایع معدنی با توسعه آموزش، مهارت و استفاده از روش های نوین آموزشی هستیم.

وی اضافه کرد: ورود شبیه ساز رانندگی دامپتراک به معادن، جامعه معدنی را وارد مرحله جدیدی می کند و این موفقیتی برای جامعه معدنی کشور، دانشگاه های کشور بخش خصوصی انجام دهنده پروژه و همکاران ایمیدرو محسوب می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک، موضوع کوچکی به نظر می رسد، اما بخش قابل توجهی از حوادث معادن روباز مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی، تصریح کرد: ساخت و استفاده از این دستگاه در معادن، سبب کاهش هزینه های مربوط به تلفات انسانی در بخش مربوطه خواهیم شد و ضریب تکرار و شدت حوادث به حداقل می رسد.

دو دستگاه شبیه ساز توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حمایت های مشترک ایمیدرو (با همکاری مجتمع سنگ آهن سنگان و پیمانکاران آن شامل کنسرسیوم اپال کانی و آسفالت طوس) و شرکت صنعتی معدنی گل گهر (و آرمان گهر سیرجان پیمانکار آن)، برای نخستین بار در کشور بومی سازی و ساخته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.