×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
مردمی بودن شرط لازم برای قبول مسئولیت در جامعه اسلامی است
مصطفی صادقی

به  گزارش سیرجان خبر؛ نماز جمعه این هفته با حضور مردم ولایی شهرستان سیرجان و به امامت حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده برگزار شد.

 

امام جمعه سیرجان در خطبه اول با اشاره به کلامی از امام مجتبی (ع) گفت: آن حضرت فرمودند:  در شگفتم از کسى که درباره خوراک جسم خود مى اندیشد چگونه درباره خوراک فکر خود نمى اندیشد؟ شکمش را از آنچه زیانبار است پرهیز مى دهد، اما در سینه و قلب خود چیزهایى مى سپارد که مایه نابودیش مى شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مردم به واردات قلبشان توجه ندارند و اجازه می دهند گناه و تباهی به قلب آنها نفوذ کند. در روایات زیادی عنوان شده که حتی فکر و تخیّل گناه هم مخرّب روح و باطن آدمی است.

وی افزود: قلب آدمی حرم خداست. در حرم خدا غیر از او را نباید راه داد. باید مراقب ورودی های قلب و درگاه های دل و باطن خود باشیم که هر چیزی از قبیل تولیدات فضاهای آلوده و مخرب مجازی وارد آن نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده با تبریک میلاد با سعادت امام رئوف حضرت رضا (ع) اظهار داشت: مردم جامعه ما خوشبختانه از برکات وجودی امام رضا (ع) و خواهر گرانقدرشان حضرت فاطمه معصومه (س) در کشور بهره مند هستند.

یکی از ویژگی های آن حضرت طلایه داری برای تمدّنی عظیم و شیعی در ایران می باشد.

مسلمی زاده اذعان کرد:  ایشان با هجرت تاریخی خود به این سرزمین و با بازسازی و ارتقای فرهنگ اسلامی، نقطه ی عطف و محور اساسی در ایجاد تمدن اصیل اسلامی محسوب می شوند.

وی با اشاره به موضوع مردم داری و اهمیّت آن در منابع دینی مخصوصا در فرهنگ رضوی اظهار داشت: حضرت رضا (ع) بسیار مردم دار بود و این ویژگی مردمی بودن و با مردم زیستن مورد تأکید فراوان ایشان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده گفت: امروزه این ویژگی یک ضرورت بسیار مهم برای مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است؛ به ویژه مسئولینی که از طریق مردم و به شکل دموکراتیک به مقام و منصب می‌رسند. خداوند متعال نیز در قرآن کریم، سوره مبارکه ناس خودش را پروردگار مردم معرفی میکند ( قل اعوذ برب الناس…) تا نشان دهد مردم دارای جایگاهی بسیار مهم هستند.

بنابراین مسئولان در جامعه اسلامی باید با تأسّی به آن امام رؤوف به فکر فقرا و ضعفا باشند و خدمت رسانی به آنان را وظیفه خود بدانند. مثل عموم مردم زندگی کنند و با طبقات مختلف مردم خصوصا افراد ضعیف انس بگیرند.

خطیب جمعه سیرجان در خطبه‌ دوم نیز ضمن گرامیداشت زاد روز میلاد حضرت معصومه (س)، آن حضرت را نیز همچون برادر بزرگوارش منشأ خیرات و برکات و کرامات بسیاری در جامعه شیعی معرفی کرد و اظهار کرد: خدای بزرگ را شاکریم که از شعاع نور معارف و برکات وجودی این دو خورشید فروزان عالم هستی بهره مند هستیم.

وی به ورود موفقیت آمیز و غرورآفرین ناوگان ۸۶ نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی به آبهای کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات چشمگیر اخیر برای ملت ایران، مانور قدرت ناوگان ۸۶ نیروی دریائی پس از هشت ماه دریانوردی و گردش در آب‌های آزاد است.

اعضای این ناوگان با گشت زنی در آبهای آزاد و با لنگر گیری در حیات خلوت ایالات متحده، پیام اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان رسانده و اثبات کردند با تمام قدرت پای آرمان‌های اصیل انقلاب خواهند ایستاد و از این درخت تنومند پاسداری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده خاطرنشان کرد: مهمترین رهاورد این سفر بزرگ دریائی آن است که با ناو و تجهیزات ساخت داخل کشور این مانور اقتدار صورت گرفت. به این سربازان جان برکف ملت، که یکی از آنها نیز در پایگاه نیروی دریایی سیرجان مشغول به فعالیت است، تبریک گفته و دست آنها را می بوسیم و به وجود آنها افتخار میکنیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، به شهادت چند سرباز جان برکف نیروی انتظامی که در حمله مذبوحانه دشمنان این مرز و بوم به شهادت رسیدند، اشاره کرد و شجاعت و شهامت این مدافعان امنیت را مورد ستایش قرار داد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.