×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مسافرکش شخصی زورگیر از آب در آمد

فرمانده‌ انتظامی شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوادث “سیرجان خبر” اظهار داشت: زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کرد برای رفتن به یکی از شهرهای هم‌جوار شهرستان سوار بر خودرویی شده که بین راه راننده با تهدید طلا و وجوه نقدش را سرقت کرده است.

سرهنگ ثمره افزود: به‌دنبال این گزارش، مأموران پلیس آگاهی شهر سیرجان تحقیقات خود را برای شناسایی سارق و کشف اموال مسروقه آغاز کردند تا اینکه با پیگیری‌های متعدد و تجسس‌های پلیسی، سارق شناسایی و طی عملیاتی منسجم دستگیر و پس از تشکیل پرونده با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با اشاره به سوءاستفاده برخی مسافرکش‌های شخصی از شهروندان هشدار داد زورگیری یا سرقت به عنف یکی از خشن‌ترین شگردهایی است که برخی مجرمان برای رسیدن به اهداف خود به آن متوسل می‌شوند و بدین ترتیب امنیت عینی و ذهنی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتکاب این قبیل جرائم علاوه‌بر بعد روانی موجب کاهش احساس امنیت در میان شهروندان می‌شود، تصریح کرد: پلیس نیز با عوامل این قبیل جرائم به شدت برخورد می‌کند.

فرمانده‌ی انتظامی سیرجان رعایت نکات ایمنی و حفاظتی از سوی شهروندان را سبب کاهش وقوع این قبیل جرائم دانست و گفت: شهروندان حتی‌الامکان از سوار شدن وسائل شخصی عبوری خودداری کنند.

وی افزود: برخی مجرمان تحت‌عنوان مسافربر با توجه به عدم آشنایی مسافران به محیط اطراف، آنها را به نقاط حاشیه‌ای شهر کشانده و به زور و تهدید وسائل آنها را به سرقت می‌برند.

ثمره با یادآوری رعایت اصول حفاظتی و امنیتی بمنظور پیشگیری از این جرائم توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: گروهی دیگر از سارقان در پوشش مسافر با تعارف برخی مواد خوراکی خواب‌آور به مسافران آنها را بیهوش کرده و نسبت به سرقت اموال آنان اقدام می‌کنند.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.