×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مشکلات معدن کاری بیشتر در حوزه تراکم فعالیت معدن کاری است

به گزارش سیرجان خبر؛ رضا محتشمی پور معاون معادن وزیر صمت به همراه نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ، معاون اقتصادی استاندار کرمان و مدیر کل اداره صمت از معادن مس تخت گنبد بازدید کرد و در جریان نحوه فعالیت این معدن قرار گرفت.

 

وی در حاشیه این بازدید گفت : استان کرمان بزرکترین استان کشور هست و ظرفیت ذخائر معدنی خوبی دارد و فعالیت های معدنی در سطح خوبی انجام شده است.

 

محتشمی پور اذعان کرد: ظرفیت معادن در شهرستان سیرجان در بخش خصوصی و نیمه دولتی سرعت خوب و رو به رشدی دارد و می توانم بگویم توسعه بخش معدنی را اینجا شاهد هستیم و در یک سال آینده این توسعه و افزایش بسیار چشگمیر خواهد بود.

 

وی عنوان کرد : مشکلات معدن کاری بیشتر در حوزه تراکم فعالیت معدن کاری است و همه معدن کاران و شرکت های معدنی به دنبال توسعه فعالیت های معدنی هستند که باید ضمن سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت های منطقه را نیزمورد توجه قرار دهند.

 

وی گفت : به واسطه ظرفیت‌های خوبی که در بخش معادن در این استان وجود دارد یک افق امیدبخشی را پیش روی این خطه می‌بینیم و خوشبختانه مشکل عدم هماهنگی و تعارض بین دستگاه‌ها هم دراین خطه خیلی کم است که با توجه به این مهم نگاه توسعه بیشتر به سمت معادن هست.

 

در این بازدید حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان هم گفت : مهمترین نیاز این معادن مس در حوزه اکتشاف هست که باید مراقبت کرد این اکتشاف به چه سمتی باید حرکت کند ولازم است حرکتی راهبردی را در استان داشته باشیم .

 

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه رفع مشکلات معادن و صنایع معدنی که امشب در فرمانداری سیرجان تشکیل شده بود گفت : با توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن، باید ظرفیت‌های ناشناخته کشور را در حوزه معدن شناسایی و فعال کنیم و از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت در فعال‌سازی معادن استفاده شود.

در این جلسه سه ساعته نیزکه بیش از ۷۰ نفراز معدنکاران و یا صنایع معدنی شرکت کرده بودند به رفع موانع تولید، نحوه شاخص درمحدوده معادن ، پروانه بهره برداری و جواز تاسیس بررسی و مقرر شد که مشکلات آنان بر اساس ضوابط و مراحل قانونی بررسی و رفع مشکل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.