×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نام‌گذاری شعار سال به منظور تبیین مسیر توسعه کشور است/ رشد تولید نیاز به مهار تورم دارد

به گزارش سیرجان خبر؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: رهبر حکیم انقلاب با انتخاب عنوان شعار سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» دقیقا همین مسئله را در رأس قرار داده‌اند.

 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما برای آینده پیش‌رو نیاز به ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی داریم؛ افزایش و رشد تولید در وهله اول نیاز به مهار تورم دارد و برای نیل به تورم یک رقمی ما نیاز به ایجاد ثبات و نظم داریم. ناهماهنگی، سیاست‌های اشتباه و تصمیمات خلق‌الساعه گره‌ای از این مشکل باز نمی‌کند.

 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در اواخر سال گذشته شاهد اتفاقات مثبتی در زمینه سیاست خارجی بودیم و امیدوارم این گشایش‌ها ادامه‌دار باشد، اما این به تنهایی کافی نیست و دولت باید حفره‌های داخلی را نیز بپوشاند که هدر رفت نداشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: امیدوارم دولت و به ویژه تیم اقتصادی دولت در سال پیش رو عزم جدی و برنامه متقن و مستندی برای مهار تورم داشته باشد و ما در مجلس و به ویژه کمیسیون اقتصادی این آمادگی را داریم که به دولت برای دست یافتن به این مهم کمک کنیم و امیدوارم در سال پیش‌رو بتوانیم به مسئله ناترازی بانک‌ها، خلق نقدینگی و بی‌انضباطی مالی سامان بدهیم.

 

حسن‌پور با تأکید بر این‌که این برداشت نادرستی است که تصور کنیم شعارهای هر سال زمان مصرف دارند و با پایان سال آن شعار یا ارزش یا آرمان نیز پایان می‌یابد، تصریح کرد: نام‌های سال‌ها در واقع نشان دهنده بخش‌هایی از منظومه فکری جمهوری اسلامی هستند که به مقتضای زمان هر کدام از آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و مطرح می‌شود.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: به عنوان مثال در سال ۱۳۸۴ به دلیل انتخابات و دست اندازی غربی ها در برنامه صلح آمیز هسته‌ای، حضرت آقا نام “همبستگی ملی و مشارکت عمومی” را برگزیدند. آیا این بدین معناست که با پایان سال ما دیگر نیازی به همبستگی ملی نداریم؟ این نامگذاری ها در واقع بخش‌های تشکیل دهنده مسیر رسیدن به قله رفیع سعادت و پیشرفت مورد نظر جمهوری اسلامی هستند و هر کدام مانند قطعه‌های دومینو تکمیل‌کننده و ادامه‌دهنده دیگری است.

 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نامگذاری شعار سال در واقع بیانگر این مسئله است که ما چگونه قدم به قدم راه رسیدن به قله را طی کنیم و در راستای یک برنامه و هدف کلان، اهداف کوچک‌تر مشخص کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.