×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
نماز عیدسعید فطر در مصلای سیرجان اقامه می شود

به گزارش “سیرجان خبر” دبیر ستاد مراسم اقامه نماز عید سعید فطر سیرجان در گفت وگو با خبرنگار “سیرجان خبر” با بیان این‌که تاریخ عید فطر امسال در تقویم رسمی روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه اعلام شده اما این تاریخ قطعی نیست اظهار داشت: در صورت رویت هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، دوشنبه عید سعید فطر خواهد بود و در صورتی که هلال ما رویت نشود، ماه رمضان ۳۰ روزه و سه شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کشور ما عید فطر است و بدین منظور در سیرجان ۳ گروه تخصصی جهت رویت هلال ماه شوال اقدام‌ خواهند کرد.

احسان اکبری نسب با اشاره به این‌که بهترین عملی که در روز عید فطر سفارش و تاکید شده، اقامه نماز عید فطر است گفت: نماز عید فطر در سیرجان راس ساعت ۷ صبح عید در محل مصلای در حال ساخت سیرجان واقع در بلوار سید احمد خمینی (ره) برگزار خواهد شد و توصیه می‌شود که نمازگزاران زودتر در محل مصلی حضور یابند.

وی با بیان این که درب‌های مصلی از ساعت ۶ صبح روز عید باز می‌ باشند گفت: نماز عید سعید فطر به امامت حجه الاسلام‌ والمسلمین سید محمد حسینی امام جمعه سیرجان اقامه خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان حمل و نقل شهرداری سیرجان نیز در بحث ایاب و ذهاب نمازگزاران آماده همکاری است اذعان کرد: از ساعت ۶:۳۰ صبح روز عید، اتوبوس‌های این سازمان از مسیرهای ده گانه، آماده خدمت‌رسانی به نمازگزاران است.

اکبری نسب با اشاره به تعداد زیاد نمازگزاران در مراسم نماز عیدفطر بیان کرد: از نمازگزاران درخواست داریم تا زیرانداز و سجاده به همراه خود داشته باشند و دستورالعمل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمایند.

وی با بیان این که زکات فطره با رویت هلال ماه شوال بر هر مکلفی واجب می‌شود بیان کرد: پایگاه‌های دریافت فطریه نمازگزاران در ورودی مصلی توسط شورای زکات شهرستان مسقر بوده و آماده دریافت وجوهات نمازگزاران هستند.

گفتنی است دعای پر فیض ندبه قبل از اقامه نماز عید سعید فطر قرائت خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.