×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

168619_944به واقع اینکه گویا آیت الله هاشمی رفسنجانی هم از احمدی نژاد و مشایی تاثیر پذیرفته و این بار از محدودیت صبر سخن می گوید و تاکید می کنند “تا جایی که مکلف به صبر و برداری باشم، تحمل می کنم”.

به گزارش سیرجان خبر به نقل از انقلاب، هاشمی رفسنجانی که دیگر گویا صبرش به پایان رسیده این بار از اختلاف دیدگاهش با برخی از افراد در مورد نگاه اسلام به حقوق شهروندی می گوید که سابقه ای به طول عمر انقلاب دارد و جزء اسرار نظام است و باید حفظ شود.

هاشمی به نظر می‌رسد تصمیم به اعتراض گرفته و حرف‌های تازه تری بیان می‌کند. حرف‌هایی در رابطه با اینکه شورای نگهبان در زمانی که ریاست مجلس را به عهده داشت، هم در امور تقنینی نوعی بن بست ایجاد کرده بود و این امر تا جایی پیش رفت که موجب شد تا امام ( ره) دستور تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای رفع اختلاف‌ها و بن بست شکنی بدهند. بن بست‌هایی که هنوز ادامه دارد و مصلحتی که هنوز باید بن بست‌ها را مرتفع کند.

به هر حال تعبیر و تفسیر سخنان هاشمی را به خود شورای نگهبان واگذار می کنیم و خوانند گان محترم، اما اینکه هاشمی تصمیم به اعتراض گرفته و درست پس از رد صلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان این شورا را عاملی معرفی می‌کند برای ایجاد بن بست در تصویب قوانین مجلس و اینکه می گویند این بن بست‌های ایجاد شده از سوی شورای نگهبان هنوز ادامه دارد و مجمع تشخیص مصلحت هم همچنان و برابر دستور امام در حال برداشتن بن بستهایی است که شورای نگهبان به وجود می آورد جای بسی سوال دارد و در ذهن تشکیک ایجاد می کند.

چرا هاشمی که تا دیروز از حفظ آرامش سخن می گفت امروز برای صبر خود حد و مرز قایل می شود و چرا شورای نگهبان را عاملی برای به بن بست رسیدن می داند و چرا شورای تشخیص مصلحت را که خود سکانداری آن را بر عهده دارد را کلید رفع بن بست‌هایی می داند که از سوی شورای نگهبان خلق می شود و چرا مانند دیگرانی که در این چند روزه به تکرار خاطرات خود از سخنان شنیده نشده امام (ره) پرداختند ایشان هم متوصل به امام (ره ) شده اند.

در سخنرانی هاشمی رفسنجانی موضوع دیگری هم هست که جلب توجه می کند و آن رجوع مدعوین و سخنرانان در نشست به سوابق انقلابی و مبارزاتی هاشمی رفسنجانی است که در ترکیبی از بیم ها و امیدها به سخنان اعتراضی هاشمی قدرتی دو چندان می بخشد.

در این بین البته روزنامه های بهار، اعتماد، ابتکار، همبستگی، حمایت، جمهوری اسلامی، راه مردم، شرق و تیتر یک یا یکی از تیترهای صفحه اول خود را به باز نشر سخنان هاشمیمصاحبه هایی که پیرامون آن گرفته بودند اختصاص دادند که حکایت از بیمها و امیدها و گلایه های آیت الله از رد صلاحیت و بی مهری شورای نگهبان به وی داشت و اعتراضی بود که فقط تیتر ” هاشمی به شورای نگهبان اعتراض کرد” را با خود یدک نکشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.