×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
هزار و ۹۰۰نفر در دیار دارالحسین معتکف شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان گفت: امسال بالغ بر هزار ۹۰۰ نفر از مردم دیاردارالحسین در ۱۳ مسجد معتکف شدند.

حجت الاسلام سعید شهابی رییس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان در گفت و گو با خبرنگار سیرجان خبر؛ با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هر سال همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد، اظهار کرد: این مراسم از صبح روز شنبه در ۱۳ مسجد شهرستان سیرجان آغاز شده است.

وی اذعان کرد: شعار امسال اعتکاف عمومی «معنویت آسمانی، بصیرت سلیمانی» و شعار اعتکاف دانش آموزی «خلوت آسمانی در مُلک سلیمانی» است.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه جوانان از اعتکاف رجبیه عنوان کرد: امسال بالغ بر هزار ۹۰۰نفر در مناطق مختلف دیار دارالحسین معتکف شدند.

وی حضور جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین جلوه‌های غرور آفرین این مراسم دینی در شهرستان سیرجان دانست و گفت: در سطح شهرستان ۳ مسجد اختصاصی اعتکاف نوجوانانه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی به تشریح برنامه های اعتکاف در مساجد شهرستان پرداخت و گفت: علاوه بر روزه داری، بیان احکام، پاسخ به سئوالات و شبهات و جلسات بصیرتی و معرفتی، برنامه های جمعی نظیر برگزاری کرسی‌های تلاوت نور، بیان احکام، اقامه نماز جماعت و جلسات پرسش و پاسخ در مورد اصول اعتقادات نیز برگزار شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.