×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
ورودی و خروجی شهر سیرجان نیازمند المان سازی است/ زیبا سازی ورودی و خروجی شهر خواسته شهروندان

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر مورد توجه و دقت مسافران و رهگذران است که باید نسبت به زیباسازی و بهسازی آن اقدام‌های اساسی صورت گیرد.
ورودی هرشهر باید طبق ضوابط شهری به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی های آن شهر باشد و اهمیت ورودی های شهر آن قدر مهم است که هر ورودی با نماد و ویژگی های خاص خود می تواند ایجاد حس تعلق و هویت در میان ساکنان و تازه واردان به شهر را ایجاد کند،اما متاسفانه ورودی و خروجی شهر سیرجان مناسب نیست و تاکنون از سوی مسئولین این شهرستان اقدام اساسی برای بهبود ورودی و خروجی صورت نگرفته است.
گفتنی است مهمترین عنصر زیبایی ورودی یک شهر، کثرت فضای سبز با معماری منحصر بفرد آن می باشد که متاسفانه با نگاهی به ورودی شهر سیرجان چیزی که به چشم نمی آید زیبایی این ورودی ها است و وضعیت نامناسب ورودی جلوه ناخوشایند و سرد کننده ای برای مسافرین و تازه واردان این شهر دارد.
حال نکته بحث برانگیز اینجاست که مسئولینی که مدام از ورودی شهر می گذرند آیا چشم خود را به روی این موضوع بسته اند؟ آیا این در شان شهروندان این شهرستان است که به جای گل و گیاه این روزها باید این جلوه های نازیبا این منطقه از شهر را مشاهده کنند؟
یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگارما در این رابطه گفت: متاسفانه شهرداری سیرجان هیچ توجهی به ورودی و خروجی شهرسیرجان ندارند و هیچ گونه جذابیتی برای مسافران که از سیرجان می گذرند،ندارد.
علوی بیان کرد: ورودی و خروجی شهر سیرجان هیچ شباهتی به شهر ندارد و حتی از ورودی یک روستا بدتر است که امیدواریم شهرداری سیرجان نسبت به زیباسازی ورودی و خروجی این شهرستان اقدام نماید تا مسافران و گردشگران در همان ابتدای ورود به شهر ناامید نشوند و تصویر بدی از شهرستان سیرجان در ذهن آنها نقش نبندد.
ورودی و خروجی هر شهر به عنوان اولین و آخرین سکانسی که مخاطب با آن مواجه می شود و در واقع به نوعی فرهنگ و هویت ملی مردم آن شهر را به نمایش می گذارد، لذا توجه مسئولان نسبت به ورودی شهر و تدوین راهکارهایی برای زنده کردن مفهوم ورود به شهر ضروری به نظر می رسد.

گزارش:مسلم سعید

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. سيد

    آسفالت خیابونهای مسیر تردد مسافران مثل بلوار نماز ( بلوار پلیس راه تا میدان امام ) – خیابان ولیعصر – خیابان امیر کبیر و …. رو درست کنین المان سازی پیشکش

  2. نصیر زاده

    الحق و الانصاف آسفالت خیابونهای سطح شهر بسیار خراب است و باعث شرمساری هست . من نمیدونم مسئولین شهر از توی این خیابونا رد نمیشن و این وضعیت رو نمیبینن.؟؟؟؟یک کاری کنید شما رو به خدا .

  3. مجتبی

    آسفالت خیابونهای سیرجان شده مثل جگر زلیخا . جلو بندی ماشینا رو داغون میکنه و بازار کار تعمیرات جلوبندی رو داغ . فکر کنم مسئولین شهرداری با تعمیر کارای جلوبندی ساخت و پاخت دارن .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.