×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
پدیده ای نوظهور در شهر ما/فاصله ی غفلت مسئولین با فتوای مراجع

به گزارش سرویس اجتماعی“سیرجان خبر”خوانندگی و تک خوانی زنان که در دین اسلام و بنا بر فتوای مراجع حرام اعلام شده است و مدتی است که مسکوت مانده است و کسی به این موضوع نپرداخته است ولی در گوشه ای از این شهر یکی از آموزشگاه های موسیقی مشغول پرورش و تربیت خوانندگان زن است و هیچ ارگانی بر آن نظارت ندارد.

یکی از آموزشگاه های موسیقی سطح شهر در اقدامی قابل تامل اقدام به آموزش تک خوانی بانوان می کند و با ایجاد یک پیج در فضای مجازی قصد عادی سازی این مطلب را دارد.

این آموزشگاه موسیقی که دارای مجوز رسمی از اداره ارشاد می باشد و صرفا باید در حوزه آموزش موسیقی فعالیت کند در سایه غفلت و یا نادیده گرفتن مسئولین اقدام به چنین برنامه ای می کند،حال جای سوال اینجاست که اداره ارشاد به عنوان متولی این امر آیا مجوز آموزشگاه موسیقی داده است یا آموزش خوانندگی برای بانوان را نیز در این مجوز گنجانده است و اگر اداره ارشاد مجوز چنین فعالیتی داده است قطعا به فتوای مراجع در خصوص تک خوانی بانوان توجهی نداشته است و اگر چنین مجوزی از سوی اداره ارشاد صادر نشده چرا هیچ گونه نظارتی بر فعالیت چنین آموزشگاه هایی ندارد.

عمده مخاطبان سنی این کلاس های آموزشی را دختران جوان و نوجوان تشکیل می دهند و نسل جوان آینده کشور چون قبح این کار در جامعه اسلامی شکسته شده است به راحتی آن را می پذیرد و به همین سادگی ارزش های اسلامی توسط عده ای زیر پا گذاشته می شود.

از نکات قابل توجه این اموزشگاه می توان به مجری کنسرت های سطح شهر اشاره کرد و اگر با پدیده نوظهور تک خوانی بانوان مقابله نشود بزودی شاهد حضور تک خوانان زن که از همین شهرستان و از دل همین آموزشگاه ها هستند باشیم.

امیدواریم که مسئولین شهرستان بخصوص اداره ارشاد دست از این خواب غفلت بردارند و فکری به حال چنین ناهنجاری هایی در شهری که مزین به دارالحسین است بردارند.

گزارش:رعنالشکری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. میثم

    پیگیر باشید تا چنین چیزی رشد نکنه.اگه رشد کنه واقعا بدهستش برای شهر و نیزچهره دینی شهرباید حفظ بشه.حتما پیگیر باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.