×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

168982_945
نماینده سابق بیجار در مجلس گفت: ۲ برادر که قبلا نقشه و اطلاعات دو فقره زمین خواری در مرکز شهر بیجار را لو داده بودند، در فاصله زمانی کوتاه به طرز مشکوکی به قتل رسیدند که در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار پیگری این قتل ها و رسیدگی به سوء مدیریت مسئولین مربوطه شدم.

محمد محمدرضایی با اشاره به نامه یکی از آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی به نام احمد اله مرادی به وی گفت: یک قطعه زمین در بیجار دارای کاربری درمانی بود اما افرادی با نفوذ در ثبت اسناد بیجار با سند سازی، آنرا بعنوان زمین زراعتی قلمداد کرده و به نام یک مسئول، ثبت سند می کنند.
نماینده سابق بیجار  با بیان اینکه این زمین خواران سپس نقشه تفکیکی همان اراضی را برای فروش بین بنگاههای معاملاتی شهر توزیع می کنند، تصریح کرد: برداران این جانباز به نامهای بهرام و بهزاد اله مرادی از این موضوع مطلع و نقشه ها را از بنگاه دریافت و به مقامات و از جمله اینجانب منعکس کردند.

وی با بیان اینکه یک قطعه زمین به متراژ سه هزار و۵۰۰ متر در یکی از گرانترین محلات بیجار است، اضافه کرد: با شکایتی که اداره مسکن و شهرسازی سازی بیجار مطرح کرد، ۱۴ فقره از اسناد صادر شده برای همین زمین ابطال گردید و حکم مذکور به تایید دیوان عالی کشور رسید که خبر آن نیز در رسانه ها منتشر شد.

وی همچنین به افشای یک فقره سند سازی برای درختی تحت عنوان «دکان» اشاره کرد و افزود: این مورد نیز براساس گزارش این دو برادر کشته شده، که جزء مایملک بستگانشان بود، برملا گردید.

محمدرضایی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمین این دو فقره سند سازی، گفت: پرونده کیفری این فساد مالی اداری برای متهمین سندسازی زمین که مسئولین اداره ثبت اسناد همان شهر هستند، در شعبه ۱۰۲ دادگاه جزایی بیجار با اطاله دادرسی مواجه شده است. و در خصوص سند سازی برای درخت موقوفه اداره اوقاف بیجار طرح شکایت کرده، اما متهمین این ماجرا در تلاش هستند برای فرار از مجازات از طریق تبانی با کارشناسان، محل را خارج از ملک موقوفه و متعلق به شهرداری معرفی کنند.

نماینده سابق بیجار افزود: این درحالی است که جانباز مذکور که ۲ برادر خود را از دست داده به دلیل بازسازی ۳۰ تا ۴۰ متر یک واحد خانه باغی در بیابان، بلافاصله و بدون کسب نظر کارشناس بنا به رای همین شعبه دادگاه، به تخریب و جزای نقدی محکوم شده است.

وی با اشاره به قتل این ۲ برادر افشا کننده زمین خواری در بیجار، گفت: بعد از این ماجراها، بهزاد و بهرام دو برادر این جانباز که گزارش دهنده زمین خواری و سند سازی در بیجار بودند، در نهایت اسناد زمین مذکور باطل، شکایت اوقاف برای ابطال سند در جریان رسیدگی، و هر دو به طرز مشکوکی به قتل رسیدند.

نماینده سابق بیجار با بیان اینکه یکی از کشته شدگان به نام بهرام قبلا درگیریهایی با مقامات قضایی شهر بر سر این موضوعات داشته که منجر به محکومیت و حبس وی شده بود، خاطرنشان کرد: احمد اله مرادی آزاده و جانباز جنگ تحمیلی برادر این ۲ مقتول است که پیگیر قتل برادران خود بوده و خواستار شناسایی قاتلین و برخورد با قاضی متخلف می باشد.

محمدرضایی با بیان اینکه اینجانب گزارش و مستندات آن دو کشته شده را از سال ۱۳۸۹ پیگیری و به مقامات مسئول منعکس کردم، اضافه کرد: بنا به درخواست این آزاده و جانباز جنگ تحمیلی نامه ای به حضرت آیت اله شاهرودی رئیس قوه قضائیه تنظیم کردم و خواستار رسیدگی به عملکرد رئیس شعبه ۱۰۲ دادگستری بیجار و ماجرای مرگ مرموز این ۲ برادر شدم.

وی با بیان اینکه نامه ام با استناد به مدارک و شکایت این جانباز تنظیم شده، افزود: این جانباز و آزاده از اینجانب خواسته تا شکایتش را به مقامات و مسئولین ارشد قوه قضائیه برسانم.

نماینده سابق بیجار با اظهار تعجب از اطاله دادرسی پرونده های مربوط به زمین خواری های کلان در شهرستان بیجار، تصریح کرد: جای تاسف دارد که قاضی مذکور قرار است ارتقای مقام یافته و به ریاست دادگستری شهرستان سقز منصوب شود.

محمدرضایی در پایان گفت: با وجود قطعی شدن حکم ابطال اسناد زمین مذکور در بالاترین مرجع قضایی کشور و همچنین احراز تخلف کارکنان ثبت اسناد بیجار در هیئت تخلفات سازمان ثبت اسناد کشور، دفع الوقت کردن دادگاه شعبه ۱۰۲ بیجار و بها دادن به مغلطه های مافیای ثبتی که بطور سازمان یافته عمل کردند، قابل اغماض نیست.

به دلیل دلخراش بودن تصاویر مقتولین از انتشار آنها خودداری کردیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.