×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، شبکه سی بی اس آمریکا با انتشار تصویر سال ۲۰۰۴ بغدادی با عینک و یونی‌فرم زردرنگ زندانیان آن اردوگاه چنین توضیح داد که بغدادی یکی از ۱۲ سرکرده گروه های تندرو بود که پس از دستگیری به آن زندان منتقل شدند.

تصویری متفاوت ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش توسط شبکه آمریکایی

چهره متفاوت خلیفه داعش در زندان +عکس

زندان بوکا در مقایسه با دیگر زندان های آمریکا در عراق، یکی از بدترین و دشوارترین آنها توصیف شده است.

بغدادی که در آن روزها و پیش از دستگیری، کارمند سادۀ یکی از دانشگاه های عراق بود، به همراه چند مظنون دیگر توسط آمریکایی ها بازداشت شد و به مدت ده ماه (از فوریه تا دسامبر ۲۰۰۴) در این زندان به سر برد.

به نوشته وب‌‎سایت العالم، ابوبکر بغدادی که نام اصلی او بنا بر اعلام وزارت کشور عراق، “ابراهیم عواد ابراهیم السامرائی” است، نزدیک به سه سال در زندان های آمریکا در عراق محبوس بود و در ۲۰۰۶ آزاد شد.

به نظر می رسد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در همان دوره او را برای عهده‌دار شدن یکی از پیچیده‌ترین مأموریت‌های تاریخ معاصر، شناسایی و انتخاب کردند.

بنا بر اسناد منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا، بغدادی بخشی از دوره آموزش و توجیه خود را در “اسرائیل” گذرانده است.

بغدادی در ۲۰۱۰ فرماندهی “دولت اسلامی عراق” را که ادامه دهنده راه القاعده در عراق بود بر عهده گرفت و سرانجام در تابستان ۲۰۱۴ خود را “خلیفه مسلمانان در سراسر جهان” نامید و همگان را به بیعت با خود فرا خواند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.