×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
گام‌های عملی مدیریت امور معدن شرکت گل‌گهر در افزایش راندمان تولید

به گزارش “سیرجان خبر” مدیر امور معدن شرکت گل گهر در خصوص استفاده از stemming Truck در عملیات گل‌گذاری چال‌ها گفت: با توجه به اهمیت بالای کیفیت و سرعت گل‌گذاری چال‌های خرج‌گذاری شده در راندمان عملیات آتشباری و با هدف کاهش مخاطرات حاصل از پرتاب سنگ، تامین و به کارگیری یک دستگاه استمینگ تراک بومی در معدن شماره یک گل گهر از طریق مدیریت امور معدن انجام شد که با بهره گیری از این دستگاه و افزایش سرعت گل گذاری در نهایت منجر به افزایش کیفیت آتشباری و کاهش خطرات ناشی از پرتاب سنگ شد. همچنین با کاهش نقش نیروی انسانی در این بخش از عملیات، خطای انسانی کاهش و سرعت اجرای کار افزایش یافته است.

مهندس امید محتشمی به استفاده از روش‌های نوین در عملیات آتشباری (power Deck & Air Deck) به عنوان یک اقدام مهم دیگر مهندسان داخلی شرکت اشاره کرد و افزود: به منظور هدایت کنترل شده امواج و گازهای حاصل از انفجار جهت خردایش سنگ ها و کاهش آثار ناخواسته مخرب آتشباری، استفاده از روش پاوردک و درپوش انفجاری توسط واحد عملیات مدیریت امور معدن و پیمانکار استخراج (شرکت آرمان گهر) انجام پذیرفت که در نهایت در مقایسه با روش معمول آتشباری؛ حفاری ویژه، خرج ویژه مورد نیاز جهت خردایش مطلوب سنگ ها و همچنین عوارض ناخواسته انفجار از قبیل پرتاب سنگ و لرزش زمین کاهش یافت.

وی بازسازی شاول های کابلی مدل P&H را عامل افزایش راندمان عملیات معدنکاری دانست و تصریح کرد: عملیات بارگیری تراک های معدنی عمدتاً توسط شاول های موجود در معدن انجام می‌شود. با توجه به وضعیت فعلی و برنامه‌های معدن و به منظور افزایش راندمان تولید و با هدف افزایش تعداد دستگاه‌های بار کننده معدن؛ واحد تعمیرات امور معدن با همکاری پیمانکار معدن اقدام به بازسازی و نوسازی شاول های کابلی توسط متخصصین داخلی و به‌کارگیری قطعات ساخت داخل کشور کرد. این شاول ها به مدت ۶ سال از چرخه تولید خارج شده بودند که با این اقدام ضمن افزایش تعداد دستگاه‌های بار کننده راندمان، کلیه عملیات معدنکاری هم افزایش یافت.

مدیر معدن شرکت گل گهر اقدام مهم دیگر را تکنولوژی پهپادهای بومی معرفی کرد و گفت: به دلیل توانمندی استفاده از تکنولوژی پهپاد در نقشه برداری هوایی امکان تهیه نقشه های سه بعدی معدن، محاسبه حجم و مزایا و کاربردهای فراوان با هزینه و زمان کمتر و همچنین دقت و ایمنی بالاتر را فراهم کرده که در حال حاضر در رابطه با تعیین حجم های استخراجی معدن و در مقاطع انبارگردانی در مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر مورد استفاده قرار می گیرد و نشان‌دهنده توان و تخصص داخلی و اعتماد به جوانان بومی برای تولید تکنولوژی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.