×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
یادواره سردار شهید حسین نادری در سیرجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار حماسه و دفاع “سیرجان خبر”، ستاد برگزاری کنگره شهدای شهرستان سیرجان از برگزاری یادواره سردار شهید حسین نادری، جوان ترین فرمانده گردان دفاع مقدس، در روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم، مقابل منزل پدر شهید نادری واقع در چهارراه مهدیه خبر داد.

گفتنی است شهید حسین نادری در بیستم فروردین ماه ۱۳۴۷ در شهرستان سیرجان استان کرمان به دنیا آمد و در فضای معنوی و آمیخته با عشق اهل بیت خانواده ای متوسط رشد یافت. دوران دبستان را در مدرسه سعدی سیرجان سپری کرد و پس از طی دوره ی راهنمایی به دبیرستان امام سیرجان رفت و تحصیلات خود را در رشته ی علوم تجربی ادامه داد. او در این دوره همکاری بسیار زیادی را با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عمل آورد. و در کنار تحصیل علم مدارج کمال و تقوا را طی نمود. حسین نادری در ۱۵ سالگی برای اولین بار به صورت بسیجی به جبهه پا گذاشت و در گردان های رزمی سازماندهی شد و سپس وارد سازمان ادوات گردید .
تدبیر شجاعت و قدرت بالای تصمیم گیری در کنار تعبد و اخلاص از حسین نادری فرمانده ای ساخت که به سرعت فرمانده ی گردان ضد زره، جانشین گردان ضد زره، فرمانده گردان ضد زره و جانشین عملیات تیپ ادوات شد و سپس به عنوان فرمانده ی گردان ۴۱۶ عاشورا لشکر ۴۱ ثارالله انجام خدمت کرد. از حسین نادری که در سن ۱۸ سالگی به سمت فرماندهی گردان رسیده بود به عنوان جوانترین فرمانده گردان نیروی زمینی سپاه یاد می شود.
تقدیر الهی بر آن بود که حسین نادری در سن ۲۱ سالگی و در سپیده دم یکشنبه دوم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ در بیت المقدس هفت به شهادت برسد و سرزمین مقدس شلمچه را شاهدی بگیرد بر حیات مظلومانه اش.
روحش شاد و یادش گرامی.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.