×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
یخ زدگی درختان در سیرجان/شوک بزرگ سرما به پسته‌کاران سیرجانی

به گزارش “سیرجان خبر” سرد شدن هوای و کاهش دما به زیر صفر درجه سانتیگراد طی چند روز گذشته در سیرجان موجب یخ زدن شکوفه های باز شده در این شهرستان به ویژه شهرزیدآباد شده است.

از ابتدای آغاز فصل زمستان شرایط آب و هوایی در این شهرستان به گونه دیگر بوده است و با سال های گذشته بسیار متفاوت بوده است و نسبت به سال گذشته بارندگی در این شهرستان کاهش داشته است و هوا نیز مانند سال های گذشته سرد نشده و هوا در بسیاری از روز ها گرم بود به طوری که درختان شروع به شکوفه زدن کردند.

گرم شدن هوا طی روز های گذشته در این شهرستان موجب باز شدن شکوفه درختان شد که سرد شدن هوا و کاهش دما به زیر صفر طی موجب سرمازدگی درختان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: سرمای دو شب گذشته موجب سرمازدگی ۱۰۰ درصد باغات پسته سیرجان شده است.

اکبر محمود‌آبادی با بیان اینکه سرمازدگی طی دو شب گذشته به دمای منفی ۵ درجه در این شهرستان رسید، اظهار کرد: بر اثر این سرمازدگی، ۴۳ هزار هکتار باغات پسته بین ۲۵ تا ۹۰ درصد خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان عنوان کرد: در برآورد کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که شدت سرما به‌گونه‌ای بود که در محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است و گزارش‌ها حاکی از شوک بزرگ در بخش کشاورزی و خسارات سنگین دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.