×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” فضاهای کوچک: افراد زیادی خانه های کوچک را به بزرگ ترجیح می دهند، چون صمیمی تر و دنج تر هستند و رسیدگی به آنها آسان تر است. از طرف دیگر امروزه تقریبا اکثریت افراد به دلیل محدودیت های مالی فقط می توانند به خانه های کوچک بسنده کنند. با این وجود همیشه ترفند های کوچک اما مهمی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که می تواند فضای شما را بزرگ تر نشان دهد. قبلا شما را با تعدادی از این ترفندها از جمله ۱۸ راه حل ساده و ارزان برای دکوراسیون منزل کوچک شما آشنا کرده ایم. چیدانه امروز نیز می خواهد یک سری نکات ریز دیگر را به شما پیشنهاد کند تا فضای کوچک منزل تان را وسیع تر نشان دهید. با ما همراه باشید…

وقتی می خواهید بیشترین استفاده را از فضا بکنید، اتاق ها باید دو منظوره طراحی شوند و هیچ چیز به اندازه ی یک نشیمن نمی تواند فضا را هدر دهد. پس بهتر است از نشیمن کاربری های دیگری مثل اتاق تلویزیون نیز بگیرید.

شما همچنین می توانید تلویزیون تان را در یک کمد یا بخشی از مبلمان تعبیه کنید تا در مواقع غیر استفاده آن را از دید پنهان کنید. مانند این نمونه که دستگاه تلویزیون در پشت درب های چوبی بالای شومینه تعبیه شده است.

نشیمن در این خانه به عنوان اتاق کار نیز کاربرد دارد. این دو فضا به خوبی با هم تلفیق شده اند، زیرا میز کار با محیط یکپارچه شده است و شما آن را یک میز کار منفرد نمی بینید. صندلی میز کار نیز به این موضوع کمک می کند، چون بیشتر مسکونی است تا اداری. این می تواند پیشنهادی متفاوت برای مبلمان خانه های کوچک باشد.
به مکعب هایی که به جای میز قهوه خوری معمولی به کار رفته اند، دقت کنید. آن ها می توانند در مواقعی که مهمان دارید به عنوان صندلی نیز به کار روند.

آیا برای طراحی یک میز کار فضای کافی ندارید؟ این روزها با لپ تاپ تقریبا هر فضایی را می توانید به محل کار تبدیل کنید. آیا به دنبال میز مناسب برای انجام کارهای اداری خود هستید؟ به بخش مبلمان اداری اهالی فن چیدانه سری بزنید.

وقتی فضا کوچک است، همیشه ابتدا این سوال را از خود بپرسید که چگونه می توانم از یک اتاق دو کاربری بگیرم؟ در این تصویر غذاخوری ای می بینید که کتابخانه نیز هست. این کار نه تنها فضا را حفظ کرده بلکه دیوار کتاب، اتاق را گرم تر و صمیمی تر کرده است.

اگر در فضا چیزی دید را نبندد، فضا بزرگ تر به نظر می رسد. به این مبل های تختی که به جای کاناپه در این فضا به کار رفته اند نگاه کنید. چون پشتی ندارند، چشم می تواند از آنها به فضای مجاور عبور کند و فضا را بزرگ تر ببیند.
این نظریه درباره ی میزهای قهوه خوری نیز صادق است. این میز قهوه خوری به دلیل شفاف بودن، فضای بصری کمتری را اشغال می کند. برای بلند تر نشان دادن اتاق، پرده ها نزدیک سقف نصب شده اند و چشم را به سمت بالا هدایت می کنند. چیدانه پیش از این ۱۱ ترفند در دکوراسیون داخلی که سقف را بلندتر جلوه می دهد به شما پیشنهاد داده است.

اگر قرار است یک فضا چند کاربری داشته باشد، به جای دیوار ها و جداکننده ها از فرش و قالیچه برای ناحیه بندی فضا استفاده کنید. چون دیوار ها و تیغه ها دید را می بندند و فضا را کوچکتر نشان می دهند.

مطلب پیشنهادی: ۵ راه حل ساده برای اینکه خانه کوچک تان بزرگتر جلوه کند

مبلمان تو کار مانند این تخت خواب نسبت به مبلمان های مستقل هم فضای کمتری اشغال می کنند و هم به دلیل اینکه مبلمان جزیی از معماری ساختمان اطرافش است، فضا بزرگ تر به نظر می رسد.

برای اتاق مهمان فضا ندارید؟ از تخت خواب های تاشو استفاده کنید. وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند. این تخت ها شاید زیاد ارزان نباشند اما در هر صورت از اضافه کردن یک اتاق به منزل تان، مقرون به صرفه تر هستند.

مطلب پیشنهادی: ویدئو جالبی از دکوراسیون منزل با وسایل تاشو

در هنگام خرید مبلمان برای خانه های کوچک قطعات پایه دار انتخاب کنید، طوری که کف در زیر مبل تان دیده شود. این کار باعث می شود فضا بزرگ تر به نظر برسد.

آینه ها مرزهای اتاق را منحل می کنند و با انعکاس نور، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. خودتان را به یک آینه محدود نکنید و آنها را در جبهه های مقابل اتاق قرار دهید یا بر روی یک دیوار بچینید. اگر می خواهید ۱۰ نکته طلایی در طراحی دکوراسیون منزل کوچک بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

همیشه گفته اند که فضاهای کوچک را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید، اما این بار ما به شما می گوییم آنها را تیره کنید. چون با این کار گوشه ها ناپدید می شوند و شما مرزهای اتاق را نخواهید دید. ضمنا فضاهای به رنگ تیره می توانند دنج یاشند. در پایان روز یک فضای بزرگ مهم تر است یا یک فضای دعوت کننده و گرم و نرم؟

اگر شما هم در خانه ای کوچک زندگی می کنید، با همین ترفندهای ساده به راحتی می توانید فضای کوچک تان را جذاب تر و دلچسب تر کنید. دوستان چیدانه ای شما در بخش مشاوره دکوراسیون آماده ی پاسخ گویی به سوالات شما هستند، اهالی فن چیدانه نیز با متخصصان و طراحان مجرب و حرفه ای برای اجرای خواسته هایتان در کنار تان هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.