×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
🛑امروز کشور ما نیاز به وحدت در مقابل دشمنان دارد

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز جمعه با تبریک عید غدیرگفت: آزمون ولایت پذیری از ابتدای خلقت انسان همراه انسان بوده و دوران های مختلفی را طی کرده است اما روز عید غدیر، نقطه عطفی در آزمون ولایت پذیری است و غدیر در سیره ائمه معصومین و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا (ص) از آن به عیدالله اکبر یاد کرده اند.

حجه الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در مورد اهمیت و جایگاه غدیر با استناد به آیه ‘اطیعو الله و اطعیو الرسول و ….افزود: از مهم‌ترین مساله در موضوع غدیرخم رهبری امت اسلام است که در عصر غیبت بر عهده ولی‌فقیه است و نقطه اتصال ما امامان معصوم و در زمان غیبت آن‌ها ولی فقیه است که رسول اکرم (ص) در غدیرخم با معرفی حضرت علی(ع) این موضوع مهم را برای امت اسلام مطرح کرد.

وی گفت: موضوع غدیر با وجود همه غرض‌ ورزی‌ها، تحریف‌ها و دشمنی‌ها به علت روشنی و مستند بودن آن سند همیشه زنده تاریخ و حماسه جاودانه است که پس از ۱۴ قرن به دست ما رسیده و حتی مدعیان خلافت را به نقل آن واداشته است.

خطیب جمعه سیرجان به پیام رهبر انقلاب به مناسبت ایام حج هم اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند هر چند امسال توفیق انجام مناسک حج برای مسلمانان فراهم نشد، اما رمز و رازهای حج قابل پیگیری و پیاده شدن است.

وی گفت : رهبری معظم به این مهم اشاره کردند که کل منطقه اسلامی؛ میدان سربرافراشتن مقاومت در مقابل شرارت‌های آمریکا و همراهانش است و دنیای اسلام، با قدرت عناصر مقاومت و بیداری در فلسطین، یمن و عراق را از واقعیت‌های امیدآفرین خواهد بود و پیروزی و نصرت الهی در نخستین اثر این مجاهدت، بازداشتن آمریکا و دیگر زورگویان از دخالت و شرارت در کشورهای اسلامی است.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حج واجب به خاطر کم کاری آل سعود تعطیل شد و اگر حاکمان عربستان هزینه هایی که برای حضور مستکبران و شرارت در منطقه دادند برای فراهم کردن مسیر برگزاری حج می داشتند هرگز حج این فریضه اسلامی تعطیل نمی شد.

وی افزود : تلاش تبلیغاتی آمریکاییان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها، و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار، و ناشی از عدم فهم و درک درست آمریکایی‌ها از ملّتهای این منطقه است.

خطیب جمعه سیرجان رویارویی آمریکا و اروپا در همه بلاد مسلمین را با جوانان مقاومت و مسلمانان ناشی از قدرت مقاومت مردم عنوان کرد و گفت: جبهه مقاومت به دنبال صلح و آزادگی است و هیچگاه به دنبال کشتار مردم و ظلم و ستم و هرج و مرج نیست و این دول غربی و آمریکا هدف شان کشتار مردم و ظلم است که دیدیم در همه جا شکست خوردند و امروز آمریکا از افغانستان بیرون رانده شد نه این‌که خودش بخواهد خارج شود و مطمئن باشید پیروزی نزدیک و ذلت و خاری مستکبران قطعی و حتمی است.

امام جمعه سیرجان به مناسبت های مختلف و سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی، فریضه مهم نماز جمعه زنده شد و دستور برگزاری آنْ از سوی امام راحل صادر گردید. به همین منظور، در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ بود که اولین نماز جمعه، به امامت آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران، و با شکوه برگزار شد.

وی به مناسبت روز مهارت آموزی و فنی حرفه ای پرداخت افزود: هیچ ملتی نمی‌‌‏تواند اثر تکنولوژی را در جهان امروز انکار کند. درحقیقت، پیشرفت‌‏های پرشتاب در همه رشته‌‏های فنی و صنعتی در دهه‌‏های اخیر، خطوط اساسی تمدن کنونی را تعیین کرده است و آموزش فنی و حرفه‌‏ای بایستی از تربیت افراد برای شغلی ویژه با فراهم کردن مهارت‏‌‌ها و دانش لازم، پا فرا‌تر بگذارد و همراه با آموزش عمومی، شخصیت و منش افراد را نیز پرورش دهد.

خطیب جمعه سیرجان در خصوص مشکل کم آبی خوزستان و خواسته مردم هم گفت: امروز کشور ما نیاز به وحدت در مقابل دشمنان دارد و مطالبات به حق قابل پی گیری و حل شدن مشکلات است اما باید مواظب سوءاستفاده دشمن از مطالبات به حق مردم باشیم، مسئولان و مردم در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارند.

حسینی افزود: خواسته ملت ایران و مردم خوزستان دوری از هر‌گونه تنشی که منجر به در خطر افتادن جان مردم است پرهیز شود اگر چه این‌گونه عمل شده امام توجه شود که دشمن به دنبال فرصت توطئه و تخریب در چنین مواقعی است.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی در مورد موج جدید کرونا هم گفت: تنها راه پیشگیری از کرونا را رعایت اصول اولیه بهداشتی خواند و استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از دور همی ها و رعایت دستورالعمل ها است که می‌توانیم انجام دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.