×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
۳۲ مدرسه خیرساز در سیرجان افتتاح شد

به گزارش سرویس فرهنگی “سیرجان خبر” طی مراسمی با حضور مسئولان استانی، محلی و معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، ۳۲ واحد آموزشی در شهرستان سیرجان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

علی زرافشان معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: این مدارس شامل یک صد کلاس درس با زیربنای مجموع ۴ هزار مترمربع است که با صرف ۸۰ میلیارد ریال هزینه ازسوی نیکوکاران در سیرجان ساخته شده اند .

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۰۰ دانش آموز تحصیل در این مدارس نوساز را آغاز کرده اند افزود: از میان این مدارس ۸ مدرسه در مناطق عشایری قرار دارد.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از اختصاص اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش برای ساخت واحدهای آموزشی در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت : خیرین هم برای این امرمهم امسال ۸۰۰ میلیاردتومان اختصاص دادند.

محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این مراسم گفت: ۳۰ درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده است که ۴۸۵۰ مدرسه دولتی در استان کرمان داریم که ۸۵۰ باب از این مدارس تخریبی هستند و باید نوسازی شوند.

اکبر مهیاپور رئیس آموزش و پرورش سیرجان گفت: در افتتاح بزرگترین طرح مدارس خیرساز که در سیرجان رقم خورد ۱۰۰ کلاس درس با زیربنای ۴ هزار مترمربع به آموزش و پرورش سیرجان داده شد.

وی افزود: این کلاس‌های درس در ۲۲ واحد آموزشی و هشت مدرسه عشایری و با هزینه ۸۰ میلیارد ریال توسط خیران به اتمام رسیده که ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز از فضای مناسب تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

لازم بذکر است در پایان این مراسم از ۲۰ خیر و نیکوکار مدرسه ساز سیرجانی تجلیل شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.