×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
۵۰درصد حمل نقل استان سهم محور های مواصلاتی سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” محور های شریانی شهرستان سیرجان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال جنوب به مرکز کشورهمچنین ارتباط محورهای مواصلاتی جنوب غربی به سایر قطب های صنعتی و تولیدی فولاد استان و کشور ، راه های ترانزیتی کالا از استان هرمزگان به مرکز کشور موجب ایجاد تردد سنگین وسایل نقلیه و ناوگان باربری و تجاری کشور گردیده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روزانه بالغ بر یازدهزار وسیله نقلیه سنگین در محور های مواصلاتی شهرستان در حال ترد هستند ترد وسایل نقلیه با بار های سنگین موجب خسارت به سطح رویه آسفالت می شود و عدم تامین بوجه نگهداری راه ها که که معادل ۴تا ۶درصد هزینه ساخت هر کیلومتر راه می بایست در سال صرف نگهداری آسفالت شود تا زیر ساخت مطلوبی را داشته باشیم.

علیرضا رضایی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر۱۵۰کیلومتر عملیات اجرای روکش آسفالت را در سطح محور های مواصلاتی شهرستان اشته ایم اظهارکرد: در سال جاری حدود ۳۰ کیلو متر روکش حفاظتی درمحور کرمان _ سیرجان اجرا شده است و هنوز تا تامین سطح مطلوب محور های مواصلاتی که موجب رضایت رانندگان محترم که وظیفه توسعه صنعت حمل نقل را در کشور عهده دار می باشند فاصله زیادی راداریم.

وی در خصوص میزان محور های حوزه استحفاظی اظهار کرد: شهرستان سیرجان در مجموع دارای دو هزار۵۰۰کیلومتر راه است که ۳۷۲ کیلومتر آن بزرگ راه و آزاد راه ۶۵۰کیلومتر آسفالت فرعی و ۵۵۰کیلومترراه های روستایی آسفالته و ۹۰۰کیلومتر راه شنی و خاکی را دار می باشد.

وی در خصوص میزان آسفالته بودن راه‌های شهرستان سیرجان اظهار کرد: شهرستان سیرجان در مجموع دارای دو هزار۵۰۰کیلومتر راه است که ۳۷۲ کیلومتر آن بزرگ راه و آزاد راه ۶۵۰کیلومتر آسفالت فرعی و ۵۵۰کیلومترراه های روستایی آسفالته و ۷۰۰کیلومتر راه شنی و خاکی است که احداث و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی به مرور در برنامه کاری قرار خواهد گرفت و هر سال به تناسب اعتبارات آسفالت راه‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از جاده های این شهرستان اولویت اصلی کاری ماست گفت: با بسیج امکانات و نیروهای راهداری، طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی و پرترد شهرستان را مطابق با برنامه زمانبندی تعیین شده آغاز کرده ایم و اجرای عملیات درزگیری، لکه گیری، تسطیح حریم ونوسازی رفع نقاطع حادثه خیز انجام عملیات راهدار خط کشی محورها، نصب علائم و… را دستور کار خود قرار داده ایم.

رضایی با بیان اینکه محور های مواصلاتی شهرستان سیرجان بالغ بر ۵۰درصد حمل نقل استان را بردوش می کشد گفت: در سال گذشته ۱۵۶۸۹۸ بارنامه در سیرجان صادر شده است که موجب جابه جایی ۳میلیارد نهصد ۶۵میلیون تن بار شده است.

وی گفت: گرچه با همکاری شرکت گل گهر با ادامه احداث باند دوم بزرگ راه سیرجان_شیراز و احداث راه ارتباطی بین گل گهر به بندرعباس به صورت وتر مثلث می تواند موجب کاهش مسافت از ۹۵کیلومتر به ۵۵ کیلومتر شود و باعث کوتاه تر شدن مسیر گل گهر به بندرعباس خواهد شد و با نیاز به تامین اعتبارات بیشتر جهت برقراری زیرساخت مطلوبتر هستیم تا بتوانیم در جهت برقراری ایمنی بیشتر شاهد کاهش حوادث جاده ای باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.