×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آبرسانی به ۲۴۴ روستای محروم از آب شرب کرمان تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش “سیرجان خبر” سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای قطب آباد بم اظهار کرد: استان کرمان جزء چهار استانی است که با کمبود شدید آب مواجه است، ۷۴۷ روستا در استان از نعمت آب شرب پایدار محروم هستند از این رو از سال گذشته حرکت های جهادی برای تامین آب این روستاها آغاز شد.

وی افزود: هماهنگی لازم بین مسئولان اجرایی استان، بسیج سازندگی، استانداری کرمان، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ثارالله و خیرین سراسر کشور انجام شد و در نتیجه آن ۶۴ روستای استان آبرسانی شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود ۲۴۴ روستا با هماهنگی آبفای شهرستان ها و خیرین آبرسانی می شود، ۱۰۶ روستا در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله به طور مستقل در شهرستان های ریگان، عنبرآباد و شهداد آبرسانی خواهند شد.

سردار معروفی بیان کرد: امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه آغاز آبرسانی به ۲۸ روستا در شهرستان بم کلید می خورد و امروز ۲۸ روستا در ۶ شهرستان بم، عنبرآباد، راور، کوهبنان، فاریاب و شهربابک آبرسانی می شوند.

وی یادآور شد: ما مصمم هستیم که اولویت اولمان در استان کرمان با راه اندازی قرارگاهی تحت عنوان ” نهضت آبرسانی مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی” با بودجه ای که برای تامین آب استان در نظر گرفته شده و منابع مالی تامین شده توسط سپاه و خیرین را به نتیجه برسانیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ما اصرار داریم که پروژه های آبرسانی را در روستاها جهادی و نه پیمانکاری انجام دهیم، چرا که علاوه بر بهبود کیفیت، صرفه جویی در زمان و هزینه مشارکت مردم را نیز به دنبال دارد.

سردار معروفی تاکید کرد: حتما باید تا پایان سال ۱۴۰۱ یک حرکت جهادی را برای حل مشکل آب روستاهای استان انجام شود، برای تامین آب شهر کرمان هم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را بسیج کرده و به یاری استان می شتابیم.

وی ادامه داد: از همه مسئولان دخیل در این امر استدعا دارم با نگاه اولویت دار موضوع آب که مهم ترین مسئله است قدم در راه بگذارند و در کنار قرارگاه آبرسانی مرد میدان قرار گیرند تا حداقل در سال جاری ۲۴۴ روستا آبرسانی شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز در شهرستان بم ۲ روستای بزرگ از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

سردار معروفی عنوان کرد: آنچه که به صورت جهادی در این ۲۸ پروژه انجام شده نزدیک به ۷.۵ میلیارد تومان است، با احتساب هزینه نیروی کار نزدیک به ۳ میلیارد بر این هزینه افزوده می شود.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این ۲۸ روستا از آب شرب پایدار بهره مند می شوند که در ۶ شهرستان استان انجام می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: شروع پروژه ها در هفته قضائیه است و پیش از این مقرر شده بود که در دهه کرامت انجام شود اما به دلیل تقارن با انتخابات برای جلوگیری از شائبه های سیاسی در دهه کرامت انجام نشد.

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: در این ۶ شهرستان به مناسبت هفته قوه قضائیه هر روز یک پروژه آبرسانی افتتاح می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.