×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024
برگزاری دوره آموزشی حفظ قرآن کریم برای هشتاد نفر از دانش‌آموزان

به گزارش سیرجان خبر؛ امام جمعه سیرجان در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ قرآن و توجه به برکات پرداختن به قرآن گفت: هم‌زمانی دهه ولایت با آغاز به کار این دوره آموزشی را می‌توان “قران نیرین” خواند و امیدوار بود که این هم‌زمانی نویدبخش اتفاقات خوب قرآنی برای جامعه باشد.

وی افزود: متأسفانه دختران و پسران جوان و نوجوان ما به جامعه هدف دشمنان ایران و اسلام تبدیل شده‌اند و این برنامه‌ها می‌تواند سبب انس این نسل با کلام وحی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده خاطرنشان کرد: دشمن، مخالف انس گیری این نسل با قرآن است. مثل آن انسان معلوم‌الحالی که به خود اجازه جسارت به قرآن را می‌دهد و همه می‌دانیم که این عمل از روی نادانی است. دشمن احمق نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و نمی‌تواند چراغ قرآن را خاموش کند.

خطیب جمعه سیرجان به دوام همیشگی قرآن اشاره کرد و افزود: دشمنان قرآن هرگز نمی‌توانند به اهداف شوم و پلید خود برسند چرا که باطل هرگز به قرآن راه پیدا نمی‌کند. قرآن سراسر معرفت و دانش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسلمی زاده قدم در راه قرآن را عامل جاودانگی دانست و گفت: بدانید که هر چه در مسیر قرآن و ابعاد مختلف آن کار کنید این امر شما را جاودانه می‌کند. همان‌طوری‌که بزرگان بسیاری در حوزه شرح و تفسیر و اکرام قرآن گام برداشت و جاودانه شدند. مانند تفسیر مجمع‌البیان و تفسیر کشاف زمخشری.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در خدمت قرآن باشد، به جایگاه والایی می‌رسد. خوشبختانه بستر خوبی برای فعالیت‌های قرآنی در جامعه فراهم است که باید از آن استفاده کرد. باید فضای شهر را قرآنی کرد و اجازه نداد در این عرصه کم‌کاری شود. سیرجان می‌تواند پایلوت برنامه‌های قرآنی شود. بای باید برای این اتفاق به همت جمعی رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.