×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024
دارالحسینی که بوی محرم نمیدهد
مسلم سعید

به گزارش سیرجان خبر؛ با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان شاهد برگزاری مراسمات عزاداری در جا جای شهر سیرجان هستیم و با توجه به نامگذاری سیرجان به شهر دارالحسین، اما هنوز مسئولین مربوطه به این درک نرسیده‌اند که اولین قدم آنها در عزاداری، فضا سازی و آماده سازی شهر و سیاه پوش کردن معابر است.

امروز چهارمین روز از ماه محرم است و کافیست در معابر شهر و معابر اصلی قدم بزنیم، آیا آنگونه که نشان بدهد سیرجان سیاه پوش عزای سیدالشهداست و آیا اقدامی در این خصوص صورت گرفته؟

تابلوهای تبلیغاتی(بیلبوردها) هم هنوز با قیام و پیام عاشورا همراه نشده اند و به نظر می آید شهرداری چندان رغبتی به تغییر محسوس فضای شهر در ایام محرم متناسب با فضای عاشورایی ندارد.

چند روز گذشته نیز نحوه برگزاری مراسم اختتامیه سمپوزیم مجسمه سازی شهرداری که تنها چند روز با محرم فاصله داشت حاشیه ساز شد، با توجه به تذکر جدی امام جمعه سیرجان در خطبه های دیروز نماز جمعه نسبت به رعایت شئونات در همایش ها و جشنواره ها و جشن ها، انتظار می رود فعالیت های شهرداری سیرجان در قالب اعتقادات مردم و قوانین کشور برنامه ریزی شود و نهادهای نظارتی و مسئولین شهری نیز قاطعانه از شهرداری مطالبه کنند که چه اتفاقی، محرم و عاشورا را در سیما و منظر شهری کمرنگ کرده است؟

کافیست که به سطح شهر رفته تا اوضاع را به عینه دید؛ شهرداری با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشت چرا شهر را آنطور که باید فضاسازی نکرده و فقط به مرکز شهر آن هم به صورت ناقص اکتفا کردند.

شهرداری سیرجان با توجه به ترویج فرهنگ اسلامی و احترام به عاشقان سید الشهدا (ع) کمترین کاری که می‌تواند برای عاشقان حسینی(ع) انجام دهد این است که از همه ظرفیت خود برای آماده‌سازی شهر استفاده کند تا فضای شهر حسینی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.